Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hjälp, jag är nybörjare
-
Hjälp, jag är nybörjare
Publicerad av andreasottosson på 7 maj, 2003 vid 11:46Tjena.
Jag är en tvättäkta nybörjare som undrar vadför utrustning jag ska köpa. nån som har någon bra återförsäljare?tack på förhand.
Chill´n
styret svarade 21 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Om du är en extrem nybörjare kanske någon av brädorna Bic Nova eller Fanatic Viper 90 skulle vara bra. De är ju riktigt skojiga att åka på….
-
ok… men hur länge kör man på en bräda som är 80-90 i bredd? har ju seglat i hela livet och åker snowboard och skidor… så lite feeling måste man ju ha… eller?
-
Joo det är sant, då kanske du skule göra som jag, sattsa på en något mindre bräda men som ändå har bar bärkraft. Har själv en Bic Techno 2 känns som man kommer kunna köra på en sådan mycket längra pluas att de inte är så mycket dyrarae än nybörjarbrädorna..
-
Hur många kr är du beredd att satsa?
Kommer du att köra isjö eller Hav? -
Kommer köra mestadels i Vänern. Vill givetvis komma billigt undan, begangnat vore bra. Hur mycket borde jag räkna med för komplett bräda plus våtdräkt?
-
Gå en kurs! jag tror man sparar otroligt mycket tid på det, iof är ju det lite av charmen att träna och komma på tekniken själv. Om jag skulle lära mig surfa på nytt skulle jag med tanke på vad jag vet idag köpt en Fanatic Cross 140, relativt billig och klarar det mesta. Samt en rigg på ca 6.5m2 med 460mast och en bom som går mellan 165-215. Vill du köpa mindre bräda direkt kan du ju först ta din farsas(polares) gammla pråm och träna upp dig på.
Crossen hittar du på http://www.surfersparadise.nu för 10 stora
-
Ok men är det någon som har en scysst komplett bräda för ett hyfsat pris till en nybörjare som vill utvecklas
så kan ni väl höra av er på min mail.
-