Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄLP! köp av en freestyle bräda?

Taggad: ,

  • racso

    Medlem
    19 september, 2003 vid 16:19

    AHD

  • ola_p

    Medlem
    19 september, 2003 vid 19:36

    men vågsegling med 7.0?! jag är tveksam… kan kanske gå med på 5.7 eller så, men 7 kvadrat? de får man inte vågsegling på….
    Ang. vad tråden egentligen handlar om…
    Jag tycker det beror lite på hur duktig man är, vad man främst e ute efter…
    Kan man inte vattenstarta så utesluts raskt allt under 90 liter, dvs alla vågisar… Vågbrädor finns ju ungefär så stora att man kan köra 6.3… men då blir det för stort för småseglena… Jag skulle nog slå ett slag för en vågbetonad fsw, typ f2 style. Och senare kanske komplettera med en liten vågis om det blir blodad tand på riktig vågsegling, då vill man ju ha en ordentligt liten vågis!!

  • _alexander

    Medlem
    19 september, 2003 vid 20:13

    det var ungeför så jag hade tänkt att jag tar o skaffar mig en freestyle/wave bräda runt 90-100 liter för att sedan kompletera med en 70 litare renodlad vågis wink.gif

  • endy

    Medlem
    19 september, 2003 vid 20:24

    Jag snabb läste och antog 7 m/s men det är ju iofs samma sak, men jo här rider vi vågor med alla segel wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 september, 2003 vid 12:29

    Bill Foote har shapat JP:s vågbrädor men även BIC KPR
    och AHD MauiForce.

  • oscar

    Medlem
    25 september, 2003 vid 20:47

    Nej, Richard Green har alltid shapat JP´s vågbrädor. Dessutom är det Fabien Vollenvieder (eller nåt) som shapat KPR men Foote har shapat Maui Force. Mest känd dock för Hi-tech.

  • _alexander

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 17:03

    det är ju en freestyle wave jag ska ha wink.gif
    än så länge skiter jag i rena vågbrädor smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:40

    Min skate100ltd har jag kört både i apelviken och lejet med 5,3 och det har fungerat bra om det är lagom tryck är det överriggat 5,3 är det för stora våger för att den ska vara kul. Och så klart är det den bästa freestylebrädan på marknaden oxå…

    S-77

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄLP! köp av en freestyle bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.