Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hjälp med att analysera GPS session.
-
Hjälp med att analysera GPS session.
Publicerad av imported_macts på 6 september, 2005 vid 06:55Hej
Har efter 7 sorger och 8 bedrövelser lyckats få in min första GPS session i GPSAR. I den finns “en del” inte helt sanna farter. Bla en lite bilresa samt en spik på 140 knop.
Jag får inte till det hur jag ska rensa detta, så jag undrar om nån skulle vilja hjälpa mig med detta så att jag kan jämföra med originalfilen och lära mig hur man ska göra. Tror att vår ärade RTK är i Danmark och speedar så om nån annan kunde barmhärta sig med detta så vore det toppen. Kan skicka filen i .gpx format.speedkenta svarade 19 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Knatte
Gäst6 september, 2005 vid 07:39Lite allmänna tips på hur du kan rensa sessioner kommer här.
Välj “file” och sedan väljer du “trackpoint data table”
Då får du upp en tabell som ser så här ut. -
Knatte
Gäst6 september, 2005 vid 07:40Tabellen ser snarare ut så här
-
Knatte
Gäst6 september, 2005 vid 07:46I denna tabellen kan du välja på vilken parameter du vill sortera på. (som excel)
Lämpligt att sortera på knop längst upp till höger. Klicka på ruta “knop” och sedan får du alla farterna i fallande ordning.Markera de “tracksen” som verkar vara orealistiska med “CTRL” och med vänster musknapp. Tryck sedan på backstep tangenten
(den som sitter under F11/F12 uppe i högra hörnet) Då tar du bort de oönskade spåren. -
Hej Knatte:
Jo, jag har gjort detta, men jag får liksom inte till det ändå. Är lite trögtänkt…..därför tror jag att om jag får hjälp att rensa en fil så att den blir fin och bra så kan jag sen jämföra det med min originalfil för att se skillnaderna.
Jester: Tack för detta, jag mailar dig i eftermiddag -
hej
är det någon som kan förklara varför jag inte får ut något resultat på compute speed statistict förutom best speed och averish speed resten visar 0kn tex 500m o 10s -
Knatte
Gäst8 september, 2005 vid 16:33Vad har du fyllt i under speed statistic option??
Så här skall det se ut.. -
japp
inget funkar utan 10 topspeed det står 0kn på 50m 500m o 10s på den bilden jag skikade -
en annan sak som är konstig (kan de bero pådet) är att när jag laddar datan från gps till gpsar så pipper gps bara till när jag kör down load all ? så jag tar down load tracks istället.
-
Nu har jag laddat ner det som behövs men lite kvar står tydligen för en hemma pulare som jag.
Så Knatte & Jester jag har varken tid och lust att pula med detta så jag ser fram emot lite mer goa tips från er och fler frågor från MacKan jag änvända min garmin etrex legend till gps.speeed.com?
Jag har ställt in min gps som dom vill att det ska vara på 2 sek, känslan är att minnet blir fullt ganska fort eller har jag fel?, ska den skriva över tracksen när det är fullt eller inte? är det därför jag inte får några hastigheter på dom sista spåren se bifogad bild.
Hade en hygglig slalom dag idag med byig väst sydväst vindar i kapellskär, 7,4 och falcon 105.
mvh
Boman -
Knatte
Gäst8 september, 2005 vid 19:12Utan att veta säkert …
Så tror jag du måste börja med att rensa all dina tracks, för det verkar ligga gamla grejer som spökar. Några spikar är ju också synligaOch den sista sessionen hade ju automatiskt tidinställning och inte 2.0 s.
Du skall inte ha autosaving inställd på GPS:en i alla fall, då kan den skriva över tracksen.Etrex legend är bra/godkänt val enligt GPS.speedsurfing.com
Varför det blir så konstiga värden (inga alls) är väl någonting för TBsurf eller kanske Jester att klura ut.
Annars såg det väl ut som du hade bra fart i dina prylar. Kul att se vad som blir kvar efter rensningar/borttag avspikar osv. -
ok tack Knatte då tar jag bort auto-saving.
Jag rensade alla tracks idag innan jag stack ut, (den första sesionen) så gpsen ska va ren.
på den sista sesionen jag postade hade jag nog inte 2s det kan stämma.
spikar och annat ska bort men en annan dag….
Logga in för att svara.