Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp med att börja kitesurfa?
-
Hjälp med att börja kitesurfa?
Publicerad av percy_bly på 13 maj, 2004 vid 16:05Tjena!
Tänker börja kita i sommar men har hittils bara vindsurfat. Så jag skulle gärna vilja ha hjälp/lektioner av någon erfaren. Ev. mot betalning. Bor i Malmö/Lund men är ofta på Österlen/Skånetrakten i övrigt.rambo_johnson svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Eventuellt mot betalning?
Du, alla här kommer att rekommendera en riktig kurs, det gör faktiskt jag med. Du sparar riktigt mycket tid på det.
-
Tjenare jag tycker att jag känner igen dig. Var du i vitemölla och vsurfade i aommras/höstas förra året.Jag har också börjat kitea vi kanske ses
-
Tjenare! Ja det stämmer, i år är det dags att komplettera m kite! Hör gärna av dig så kanske vi kan ses där nere.
-
Då är vi eniga!
Det är vad jag är på jakt efter och det verkar ju finnas en del också! Hade nämligen bara hört att det fanns skolor i Halmstad innan.
-
Okej, det är bra med kurs, MEN dyrt, det beror på vart du ska börja, om det är ”mindre ofarliga” förhållanden (långgrundt, mkt sandstrand osv så skulle jag ragga upp nån som kunde sen innan, det gäller bara att fatta logiken och ta det lugnt så kommer man undan billigt, om den du nu lär dej av kan kitesurfa så kommer han att ge alla de tips som behövs, men testa ABSOLUT inte om din kompis inte är erfaren inom området, då kan det gå åt helvete.
-
Om man har kitat i typ 6 år (så länge som det har kite surfats i Sverige) kan nog vem som helst lära ut grunderna
och framför allt säkerheten.Andreas
-
Svar till:
Då är vi eniga!
Det är vad jag är på jakt efter och det verkar ju finnas en del också! Hade nämligen bara hört att det fanns skolor i Halmstad innan.
[/ QUOTE ]
arligt sa tycker jag nog kiteshop.nu har bade battre o narmare kurser om du bor i skaune…
Logga in för att svara.