Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp med att välja ny kite!
-
Hjälp med att välja ny kite!
Publicerad av _naish_ på 29 december, 2006 vid 21:39jag har kört bra länge med en ganska gammal C-kite 14m och funderar nu på att byta till en nyare och har kollat lite på Bow kite och undrar då lite vad man ska välja vad som är bra för mig som inte är nybörjare men är under utveckling, så vilken drake passar bra för att utvecklas med. Har även fattat de som att Bow har större vind register till skillnad från C-kite.
tacksam för förslag och idéer som kan hjälpa mig att välja!
haze svarade 18 år sedan 10 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
ska du ha en eller fler drakar?om du bara ska ha en så köp en 12,prova ett par olika märken det e lite skillnad på tex bom trycket ,,om man vill ha mycket eller lite e ju en smaksak,hör av dig till våren så kan du prova mina i gbg ,jag kör eh,de har inte så mycket bomtryck som tex slingshots turbidiesel men det e ju som sagt en smaksak
Mathias -
Har en Flexifoil Fusion 12a stort vindregister för en C-kite trimmningsbar 5e lina. Rastafärgad e den också.
-
MOHAHAHA
Har hört från pålittlig källa att Naish er dee shiit – ganska näre guddomligt faktiskt. EH e på andra siden oxå ganske populärt 😉
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46504
I Danmark gillar många bows och SLE’s som Best Waroo (har fått rigtig bra kritik), RRD Hypertype, North Vegas och Rebel, Liquid Force Assault, och Naish Boxer SLE. Du kann sjelv läse mer här, kanske lit mer seriöst än ovanstående:
http://www.kitesurferen.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=23868&highlight=bow
-
Flexifoil har även två modeller Ion och Atom kommer även en tredje i vår kolla på
http://www.flexifoil.com -
I just tried the Ozone Instinct ’06, and man, I love this kite. No bar pressure, pretty fast, no pulleys, easy relaunch and a rugged design. Although it is their first inflated kite, you can really see that they put a lot of brain into it.
You get a lot of windrange, compared to my Switchblade it might be the same, but riding the Instinct overpowered is much more relaxed due to the little bar pressure. I guess you can get it pretty cheap as soon as the new 07 is out. -
Du kommer juh få lika många svar som det finns kitare eftersom alla verkar tycka att just deras kite är riktigt bra…dvs man är inkörd på den! Sen så är väl hälften här återförsäljare och det är väl lite svårt att vara opartisk när man säljer ett visst märke tror jag…
Köp en kite i ditt prisläge alla kites funkar bra och det är nog mer upp till åkaren de flesta gg än kiten.
/Ben -
kolla här http://87.117.201.90/~element/ om du ska köpa en ny,,,klicka bara i nedre högra hörnet på”tidningen” så vänder den sidan
-
Eftersom du inte verkar ha 100% koll på allt som finns och kanske inte heller kör som en gud hade jag nog satsat på att köra samma kite som dom som kitar på mitt hemmaspot, då är det enklare att fråga vid oklarheter. Försök också hitta en sjysst återförsäljare om du ska köpa nytt, en som inte bara vill kränga massa prylar.
Det handlar inte om vilken kite du har, det handlar om att justera din åkning så att den passar kiten. Och eftersom du inte åkt så länge kommer detta ske automatiskt oavsett vilken kite du använder.
Så kolla dig omkring och se vad dina polare kör med och välj en kite som liknar dom. Alla märken har i princip bra kvalitet och genomtänkta idéer.
De va mina 3500kr…
-
@kasimir 356552 wrote:
Flexifoil har även två modeller Ion och Atom kommer även en tredje i vår kolla på
http://www.flexifoil.comTja! Har du kört Ion? De pratade mkt väl om den i Portugal i somras, fick dock aldrig tillfälle att prova den. Någon som har demo-ex här i Swe?
//alex
-
@Matthias 356589 wrote:
Eftersom du inte verkar ha 100% koll på allt som finns och kanske inte heller kör som en gud hade jag nog satsat på att köra samma kite som dom som kitar på mitt hemmaspot, då är det enklare att fråga vid oklarheter. Försök också hitta en sjysst återförsäljare om du ska köpa nytt, en som inte bara vill kränga massa prylar.
Det handlar inte om vilken kite du har, det handlar om att justera din åkning så att den passar kiten. Och eftersom du inte åkt så länge kommer detta ske automatiskt oavsett vilken kite du använder.
Så kolla dig omkring och se vad dina polare kör med och välj en kite som liknar dom. Alla märken har i princip bra kvalitet och genomtänkta idéer.
De va mina 3500kr…
Kunde inte sagt det bättre själv!
Vad är det jag säger?
Tja 2007 ser helt klart ut att gå mot bättre tider 😉
-
@rusiak 356621 wrote:
Tja! Har du kört Ion? De pratade mkt väl om den i Portugal i somras, fick dock aldrig tillfälle att prova den. Någon som har demo-ex här i Swe?
//alex
Nä tyvärr. Ville vänta ett år till innan jag är övertygad. Dumt att köra på grejer som inte är riktig beprövade än. Peter på Kiters har, i stort sett omöjligt att få tag i honom men om du vill prova så ska jag få tag i honom till dig. Kommer en ny sån plattkite från Flexifoil nu i vår kan kolla när han får in dem. Du kan skicka ett PM till mig.
-
Jag har en 9:a och en 15:a Ion om du vill prova men är i Schweiz och åker skidor tills April. Peter har inga drakar inne just nu då jag har hans då jag är i Italien när jag vill surfa så 😉
//H
Logga in för att svara.