Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med begpriser

• Hjälp med begpriser

Publicerad av anonym-anvandare på 27 maj, 2003 vid 11:03

Tjena
    Rensade lite i källaren. Jag och en polare tänker nu sälja lite gamla grejor till en kollega och behöver därför hjälp med priserna.
    Vill ju inte sälja för dyrt men vill inte heller ge bort prylarna.

Jag har rekommenderat honom att köpa nya prylar men han vill ha något billigt, beggat – och visst, kunde jag lära mig på det, så kan väl han. Astron håller väl fortfarande måttet i utbildningsavseende.

Speca gärna priserna för varje pryl så blir det lättare för oss att splitta pengarna sen.

Bic AstroRock
    från 91 inkl originalfena + sjögräsfena, hyfsat skick

Delbar glasfibermast, UP, i så bra skick en glasfibermast nu kan bli smile.gif

Segel, NP Wave 4.5kvm från 1993, icke monofilm, i bra skick men rätt omodernt

Bom, Nautix, sådär skick, passar 4.5 till 7.0 har jag för mig.

Hängsele från 1994

Tacksam för svar
    /F

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:40

Ingen som tyckte det var kul med begpriser. smile.gif
    Kom igen, det är säkert någon som har lite koll.
    Är 1500:- ett vettigt pris.
    1100:- för brädan + fenor och 400:- för resten.
    För dyrt? För billigt?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:49

Det är ett OK pris. Jag sålde själv en BIC ADAGIO från 93 för 1000 spänn.

• dr-masse

Medlem
    27 maj, 2003 vid 12:03

Tycker det låter OK med tusen – femtonhundra för alltihop. Det går ju att segla på och är helt. Samma grejor nya kostar ju femton – tjugo ggr mer, så det är bra pris.

Grejor som är billigare än såhär kan man lika gärna ge bort, roligare än att slänga på tippen i alla fall.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 12:54

Kanon!
    Då hade jag ju inte så dålig koll trots allt.
    Lika bra att rensa i förrådet – det tar ju bara plats.

drMasse, tack för tipsen ang val av freestylebräda! Det blev en Skate 64, 2002a till slut. Beställde hem den från Keppler i tyskland och är helnöjd med bräda, pris och leverans. (Passar här på att rekommendera andra att göra likadant. Betalde 7300:- komplett inkl lev och case.)

Kul med något större. Vågprylarna kommer ju dessvärre fram rätt sällan.

surfa på
    Fredrik

• dr-masse

Medlem
    27 maj, 2003 vid 12:58

Kul! Hoppas du är nöjd med Skate 64an, gillade den skarpt själv!

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 13:21

Tycker överhuvudtaget inte att du skall sälja prylarna till honom. Ta istället ansvar för att det är prylar han kommer att tröttna direkt på i jämförelse med dagens nybörjarutrustningar. Jag tycker att den som är beredd att lägga max 1500 spänn på att börja segla hellre skall låta bli pga. risken att de blir besvikna när de “får upp ögonen” och därmed tröttnar windsurfinge alt. känner sig lurade. Ett annat alternativ är att du tar med din polare till en väsorterad affär och så hjälps ni åt att hitta en 2 år gammal bräda som är helt komplett och som kan sjösättas direkt.
    ///Lars

• dr-masse

Medlem
    27 maj, 2003 vid 13:30

Jag håller faktiskt inte med. Så länge man ser till att den som köper äldre prylar har rätt förväntningar så kan det funka utmärkt. Det beror ju på personens ambitioner och ekonomi, eller? Men visst kan det bli fel om personen som handlar tror sig ha köpt värstinggrejor.

Visst, jag har börjar ge bort en del äldre prylar (svårt att klaga om det är gratis), men att säga att det inte kommer att funka och att personen kommer att tröttna stämmer inte. Finns folk där jag seglar på somrarna som tar fram tio-femton år gamla grejor och har mycket skoj på de oxå. Visst, när de får testa nyare grejor så märker de en rejäl skillnad, men vindsurfing handlar inte bara om nya prylar.

Det var bökigt på Johnny Myrinen 1986, men nog f-n hade jag kul.

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 13:50

Håller på sätt och vis med. Givetvis är det bättre med nyare prylar.

Svårt dock att som nybörjare veta om man är en hängiven surfare eller bara en “sommarsemesterseglare” som vill hänga på stranden bland brudarna. Blir man inte biten är det rätt surt att lägga för många tusenlappar på en ny utrustning. Tror inte heller att det beror på prylarna om man blir biten eller ej. Tror man “har det i sig”.

En Astro är rätt bra att börja med. Kommer man inte igång på Astron så är det nog knappast pga av brädan man tröttnar.

Är dock lite mer tveksam till riggen så den får han på köpet.

4.5an rippade fett i Ljunghusen för bara något år sen, men jag måste väl inse att både jag och seglet har åldrats sen dess smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 maj, 2003 vid 13:55

ja, nu var jag allt lite seg vid tangentbordet. Hade jag läst drMasses inlägg hade jag ju inte behövt skriva mitt.
    jaja – det blev åtminstone ett litet avbrott från jobbet som just nu håller på att tråka ut mig.
    /Fredrik

• bta

Medlem
    27 maj, 2003 vid 18:24

Vem är Keppler i Tyskland?(alltid ute efter ett klipp)

• anonym-anvandare

Medlem
    28 maj, 2003 vid 06:18

Titta in på: http://www.surfshop-keppler.de/

Han satte ihop ett paket till mig med leverans + case så då blev det ännu lite billigare.
    /F

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp med begpriser

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.