Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med EH chicken

• Hjälp med EH chicken

Publicerad av mes på 13 juli, 2008 vid 19:59

Hej,

Min första kitekontakt ever är avklarad och såklart blev det mersmak. En liten smolk bara och det var att hängseleöglan på min EH-bar löste ut och den lilla svarta fjuppen man låser loopen med i hängselekroken försvann i böljan blå eftersom den satt fast i öglan enligt fig. Jag vet inte varför grejen löste ut och inte heller varför den satt i öglan…det fanns inga instruktioner med grejorna… Jag har ritat en skiss (håller på att försöka tukta min wacomplatta med ringa framgång…men skissen är iaf tydlig) som bifogas. Har jag gjort rätt med releasen? Den känns lite sketchy jämfört med polarens Cabrinha som vi fick köra med istället.

Var hittar jag en ny sån där svart fjupp att sätta på öglan i Göteborgstrakten?

Baren är till en EH Beast anno 2007.

🙂 Mes

hengo svarade 16 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • gogga

Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:02

den svarta “donkey dicken” kan du göra själv med en bit slang och lite tejp. fungerar lika bra. Den är endast till för att hindra öglan för att trilla ur kroken

• gogga

Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:04

Och vad gäller sprinten så är det ungefär så som du ritat… Det ska vara lite tyg över så den inte kan trilla ur. Min har aldrig åkt ur utan att jag själv velat det. Den ska alltså INTE kunna “trilla” ur…

EDIT: tittade på min bom och det är även ett resårband runt sprinten som trycker den uppåt så att den inte trillar ur av sig själv

• neven

Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:04

Fetare buntband som sitter på hängselekroken tycker jag mig också ha sett att folk har använt men det går utmärkt att köra utan. Som sagt chicken loopen kan kroka ur av misstag ibland bara om det blir slack i linorna av nån anledning.

• mes

Medlem
    13 juli, 2008 vid 20:30

Supertack på er!

Detta forum är briljant tack vare alla er som delar med er!!!

Jag får tillverka en fjupp och sen anta att det var ren osis att releasen löste ut. Det var förresten när vi tränade bodydrag som den åkte ur.

Nu e tanden blodad och frugan har bokat in Liseberg hela dagen i morgon med hela familjen…Björkängs lekplats lockade inte lika mycket…

🙂

• gh0st

Medlem
    13 juli, 2008 vid 22:33

När jag hade en likadan bom satte jag min donkey uppe under tyget så den inte försvann när man drog i QR.

• skejtar_henke

Medlem
    14 juli, 2008 vid 08:07

Buntband is the shit.. Glöm inte silvertejpen!!!

• mes

Medlem
    17 juli, 2008 vid 18:51

@Neven 482285 wrote:

Fetare buntband som sitter på hängselekroken tycker jag mig också ha sett att folk har använt men det går utmärkt att köra utan. Som sagt chicken loopen kan kroka ur av misstag ibland bara om det blir slack i linorna av nån anledning.

Nu är det klart! Nu har jag nio feta buntbant och 4,9 meter slang kvar i reservdelslådan.
    🙂

• krillan82

Medlem
    18 juli, 2008 vid 05:50

Näää faaan en ensam liten bira…

• kvabbso

Medlem
    18 juli, 2008 vid 08:03

det är konstigt att man behöver knyta och tejpa 😉 för att grejerna ska funka.
    KÖP BRA SKIT FRÅN BÖRJAN!!!!!!!!!!!!!!

• raggi-man

Medlem
    18 juli, 2008 vid 08:05

Som Cabrinha

• skotten

Medlem
    18 juli, 2008 vid 10:59

hahahahahahahaha aloha raggi… remember to put it in red next time so everyone gets the sarcasm.. lol awesome…

• hugeo

Medlem
    18 juli, 2008 vid 16:51

ett tips… sätt donkyn i selen så blir du inte av me den…

• hengo

Medlem
    18 juli, 2008 vid 18:10

ah ah ah, vad har vi här. om inte ett TIPS från HUGO!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med EH chicken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.