Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp med engelsk grammatik önskas!
-
Hjälp med engelsk grammatik önskas!
Publicerad av hbgkitare på 17 december, 2008 vid 10:36Vet inte vilket som är rätt beträffande att använda ”A” eller ”An” i meningen:
A holistic approach to professional textile care
An holistic approach to professional textile careTacksam för lite hjälp av er!
larssa svarade 16 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Borde väl vara ”a”. An används väl bara vid vokalljud om jag minns rätt….men det kanske jag inte gör:smile:
-
Jag tror allt annasofia minns rätt. I det här fallet är det i vart fall ”A holistic approach”.
-
an används om nästa ord börjar med vokal
a används nör nästa ord börjar med konsonantA holistic approach to professional textile care är rätt
-
Så är det! ”A” skall användas i detta fallet.
Regeln gäller egentligen att det är ”an” framför vokalljud. Så det heter t.ex ”an hour” trots att det är konsonant.
-
Tack för hjälpen, nu blev det ett korrekt jobb att skicka till kunden!
-
När vi ändå är inne på det grammatiska så undrar jag följande:
Hur kan jag avstava ”measurement”?
Jag har nu avstavat det measure-
ment! Är det korrekt?Hur kan jag avstava ”produces”
Jag har nu avstavat det produ-
ces! Är det korrekt? -
Hbgkitare;521467 wrote:När vi ändå är inne på det grammatiska så undrar jag följande:
Hur kan jag avstava ”measurement”?
Jag har nu avstavat det measure-
ment! Är det korrekt?Hur kan jag avstava ”produces”
Jag har nu avstavat det produ-
ces! Är det korrekt?Mea-sure-ment (så du har rätt) och pro-du-ces.
Engelska avstavas inte som svenska. Kolla in: http://www.englishclub.com/writing/hyphenation.htm -
haha. intressant att du använder steffo till detta… men det funkar ju uppenbarligen.
-
mjersen;521474 wrote:heter det ”a” annanas eller ”an” annanas?
…
XD
-
mjersen;521474 wrote:heter det ”a” annanas eller ”an” annanas?
klassiker 😀
jag har gått på den på fyllan en gång, jag skyller på alkoholen…
-
sipocz;521475 wrote:a pineapple
Åh, det gamla skämtet. Som dessutom inte är sant eftersom man mycket väl kan handla ananas även i engelsktalande länder.
Dessutom stavas ananas ananas. 😉BTW, det är väl det enda Steffo funkar till nuförtiden. Snacka surf är meningslöst.
Logga in för att svara.