Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hjälp med prisindikation..
-
Hjälp med prisindikation..
Publicerad av hellgren på 30 augusti, 2009 vid 16:53Tja!
Fixade (gjorde en ny) till en skön spricka i nosen på min Mistral Twister 117l från -02 (tror jag)
Saken är den att jag orkar helt enkelt inte laga den, utan jag väljer hellre att sälja den istället. Vad tror ni man kan ta för den? Den är i helt ok skick för övrigt, har en lagning och sen tidigare och lite smårepor så klart.
/Hellgren
v-thun svarade 15 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Beror väl på hur stor sprickan är. Skulle den vara hel skulle jag tippa på 3-4000:-. Men tar den in vatten, och måste lagas, får du väl dra av någon tusenlapp på det priset.
-
Knatte
Gäst30 augusti, 2009 vid 19:33hellgren;571540 wrote:Tja!Fixade (gjorde en ny) till en skön spricka i nosen på min Mistral Twister 117l från -02 (tror jag)
Saken är den att jag orkar helt enkelt inte laga den, utan jag väljer hellre att sälja den istället. Vad tror ni man kan ta för den? Den är i helt ok skick för övrigt, har en lagning och sen tidigare och lite smårepor så klart.
/Hellgren
En trasig bräda från -02 har nog inte så mycket värde kvar:confused2: Skulle tippa mellan 1000-2000 kr lite beroende på hur elak sprickan är.
-
Tack för svaren grabbar!
Jag håller med dig på sätt o vis knatte.. Men sen samtidigt ser jag en mistral screamer från 97 till salu för 1500:-
Nog är väl min värd mer än en screamer från 97, även om den måste lagas lite?
Har begagnat priserna ökat på sistone eller är det bara nått jag får för mig?
-
Dom har ökat lite.. men sen så kan man se det såhär. Bara för att det ligger ute en bräda för 1500:- så betyder det ju inte att någon vill köpa den. Jag hade nog inte köpt en beggad bräda från 97 för 1500:-.
-
Tror inte begagnatpriserna på äldre prylar ökat (än).
Det är nog rent ekonomiskt en dålig idé att sälja en trasig bräda. I en annan post verkade det ju som du var rätt nöjd med den och tänkte behålla den som komplement till en vågis. Det tyckte jag lät smart…
Så jag skulle istället använda den till att öva mig på noslagningar – en kompetens som kan komma till nytta många gånger i framtiden. Om man bara har någonstans att vara så är det ingen överväldigande uppgift.
-
Nej det är så sant så.. Jag vill heller inte mjölka nån på pengar utan bara inte sälja nått aldelles för billigt så jag sen själv inte har råd att köpa en bräda.
-
men laga skiten så sparar du la en tusenlapp, klart värt de:P
-
Hehe.. Ja Ola och v-thun.. Ni kanske har rätt, men jag är så JÄVLA dålig på att laga brädor.. Har gjort det nångång. Såg ut som skit!
Jag är nöjd med brädan, så ni har nog rätt.. Fan också, då blir det till att köpa gelcoat o allt vad det heter igen då.. 🙂
-
Knatte
Gäst31 augusti, 2009 vid 10:04hellgren;571747 wrote:Tack för svaren grabbar!Jag håller med dig på sätt o vis knatte.. Men sen samtidigt ser jag en mistral screamer från 97 till salu för 1500:-
Nog är väl min värd mer än en screamer från 97, även om den måste lagas lite?
Har begagnat priserna ökat på sistone eller är det bara nått jag får för mig?
Det handlar ju helt klart om att Mistralbrädan, är helt åt skogen prissatt:ooo: Den borde vara värd omkring 500 ± några slantar
Men klart att din bräda skall vara värd, betydligt mera än en gammal Screamer..
Tror att många gamla brädor har hittat ut på marknaden på sista tiden och de prissätts lite högt… -
Ja det låter väl lite väl? Jag har själv en screamer ute till salu.. Kanske inte lika fint skick som den andra, men jag gissade också 500:-
-
Jag har bara lagat en bräda en gång, visst de ser ut som skit men de e funktionellt å billigt:D Och man lär ju behöva göra de fler gånger i framtiden!
Logga in för att svara.