Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med storlekar Wipika vs. Naish.

• Hjälp med storlekar Wipika vs. Naish.

Publicerad av prison på 26 maj, 2002 vid 12:59

Skulle vara mkt tacksam om någon erfaren person ville hjälpa mig rätt i djungeln.

Är en myggviktare på 64kg som är på gång att börja min kitekarriär. Har fått uppfattningen efter mågna lästa inlägg att en Wipika Hydro 9 skulle passa bra för min vikt i normala vindförhållanden. Ev. kan det kanske bli frågan om en Airblast på 8.4. Hade tänkt börja med en twintip under fötterna. Borde bli frågan om en större modell som den nybörjare jag är.

Låter detta vettigt??

Undrar nu vad dessa storlekar skulle motsvara om man skulle välja en Naish Aero resp. ARX istället.

Tacksam för hjälpande åsikter.

/Prison

prison svarade 22 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 maj, 2002 vid 16:14

vet att kite:life väger 62kg han kör 11.8 och 8.4 han var överriggad med 8.4 typ vid 12m/s, jag tror på 9 eller 8.4 är bäst för dig (12 Naish) det beror på hur långa linor du har också, väldig skillnad på 20(mindre kraft) och 30(mer kraft)

• prison

Medlem
    26 maj, 2002 vid 19:36

Tack för svaret. Uppskattas mkt.

/Prison

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med storlekar Wipika vs. Naish.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.