Senaste nytt Forums Vågsurfing hjälp med surfcamp

• hjälp med surfcamp

Publicerad av ludv på 20 juli, 2010 vid 07:41

Hej, jag är en nybörjare som har vågsurfat lite från och till i apelviken de senaste åren, tagit några en dagars lektioner etc.

Jag och min bror funderade på att sticka på ett 1 veckas camp nu i augsuti. Då jag inte kollat ngt på detta innan så vet jag inte vad som är bra alternativ, har googlat lite men inte blivit klokare av det.

billigt är alltid positivt men det måste samtidigt vara varmt och skönt. indonesien känns för kort för en vecka så gissar på att det måste bli europa.

Kom gärna med tips,

Tack på förhand
    Ludvig

jockeskagg svarade 14 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hillevan

Medlem
    20 juli, 2010 vid 22:44
    ludv;621587 wrote:
    Hej, jag är en nybörjare som har vågsurfat lite från och till i apelviken de senaste åren, tagit några en dagars lektioner etc.

Jag och min bror funderade på att sticka på ett 1 veckas camp nu i augsuti. Då jag inte kollat ngt på detta innan så vet jag inte vad som är bra alternativ, har googlat lite men inte blivit klokare av det.

billigt är alltid positivt men det måste samtidigt vara varmt och skönt. indonesien känns för kort för en vecka så gissar på att det måste bli europa.

Kom gärna med tips,

Tack på förhand
    Ludvig

Hellu!
    Jag ska till portugal nu i augusti. Vore kul med lite sällskap! Kollar också runt på camp och så eftersom det är smidigast när man åker själv och inte har ngn bil där (och noll lokalsinne).
    Ryan air och norwegain (stavning?) flyger ganska billigt. Man kan landa antingen i Porto eller Faro (3 timmar från lissabon typ) där det kryllar av camps, så det är bara att leta!

Hör av er om ni ska till Portugal så kan vi hooka upp 😀

• feddan

Medlem
    29 juli, 2010 vid 10:33
  • redknapp

Medlem
    31 juli, 2010 vid 15:14

Hej!

Har varit i Portugal tre somrar i rad o surfat. Finns många skolor att välja på med lika varierade kvalitet. Har surfat med timetosurf varje gång. Deras hemsida är tyvärr bara på Portugisiska men maila dem och hör (timetosurf.pt@gmail.com). Har Portugisiska vänner så därför jag har kommit i kontakt med denna skola som av dem anses som den bästa.

Lycka till!

• surfulf

Medlem
    31 juli, 2010 vid 17:33

Jag var i Portugal ca tio mil norr om Lissabon utanför Peniche… Vi bodde på ett surfcamp som hette Baleal surfcamp. Vi gick ingen kurs, men vi fick åka med till olika spots i en buss dom hade.. Vi var oerhört imponerade av hur ambitiösa surflärarna var… Dom var fyra stycken som hela tiden var ute i vattnet (tills dom var alldeles blå av köld) och gav råd till alla som gick kursen, dom fotade och filmade som dom titade på på kvällen efter. Rekommenderas!!!

• dawwg

Medlem
    3 augusti, 2010 vid 14:45

jag ska också till portugal nu när som! Väntar bara på att hitta något camp som verkar lite softare än d andra. Vilket ska man satsa på? Jag åker ensam så om ni har något camp som ni ska till å när så kanske ni kan tipsa? resesällskap är aldrig fel jue! 🙂

Fredens!

• tobiase

Medlem
    3 augusti, 2010 vid 16:35
  • jockeskagg

Medlem
    21 augusti, 2010 vid 10:25

Ett bra ställe att åka till för nybörjare är Fuerteventura. Jag bodde på norra delen av ön i Staden Corralejo och där finns gott om surfskolor som tar en till perfekta nybörjarstränder. Bara att googla surfing+fuerteventura så kommer det att ploppa upp en rad alternativ. Jag gick själv hos quiksilver som var kanon. Bodde dock på charterhotell eftersom det blev billigaste alternativet att ta sig till Fuerteventura

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing hjälp med surfcamp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.