-
Hjälp med val av utrustning(allt!)
Tjoho!
Jag skulle behöva lite goda råd!
Ska gå någon kurs så snart som möjligt, väntar på svar från några… Men jag är öppen för fler förslag! Tänkte att jag skulle gå hemma i Linköping/eller runt karlskoga(karlstad?) men just nu vet jag inte, kan man få något bra erbjudande från någon annan neråt skåne så kanske det får bli en helgtripp, förslag på bra o gärna billiga kurser tas emot tacksamt! (Skicka gärna erbjudanden ni som har, både på kurs och full utrustning!)Det jag sen skulle behöva hjälp med är val av utrustning, jag tänkte först köpa begagnat -04/05 men vet inte om jag nu vill ha en bow istället, alltså köpa nytt, om jag inte hittar någon begagnad vilket verkar svårt…
Jag väger 80kg kommer surfa mestadels i Linköping/Motala, kör snowboard om vintrarna och lite wake på sommrarna(vill nog inte börja med för stor bräda även om jag är nybörjare…)
Problemet är väl att det kostar mycket med nytt, när man är student är inte pengar det man har mest av.. iofs kan jag köpa begagnad bräda, men en ny bow drar ändå iväg med priset :frown:
Hade tänkt att jag skulle kunna lägga ut 10000:- om jag ska ha ”ny” drake.. hoppas att något kanonerbjudande ska dyka upp. Fyllde år i söndags så budgeten ökade lite från då jag skulle köpa begagnat :tongue:Vet inte riktigt vilken storlek jag ska välja heller, står o väger mellan 12 och 14kvm. Är något märke at föredra? Vilka bow finns det som verkar vettiga, någet märke man ska akta sig för?
Jag har kollat lite på dessa:
Naish Shockwave
Ozone Instinct
EH Ripper
North Vegas06
Slingshot Turbo Diesel
Best WarooSå sammanfattningsvis, vill ha hjälp med drake, bräda, kurser, allt man behöver som nybörjare!
Tack!
Logga in för att svara.