Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hjälp med våtdräkt

• Hjälp med våtdräkt

Publicerad av roggan på 29 augusti, 2011 vid 14:55

Hej.
    Ska köpa en våtdräkt och behöver hjälp.
    Jag Ska lära mig kitesurfa och har inte kommit upp på brädan än så det blir mycket bada för mig. Ska börja nu och fortsätta tills jag tycker det blir för kallt och tråkigt.
    Jag Bor i Karlshamn och det är här i trakterna jag kommer vara.
    Jag väger ca90kg och är ca175cm lång. Vilken storlek tror ni jag ska köpa.
    Jag vill ha en billig men den ska vara fullt funktionsduglig så klart. Jag vill inte betala flera hundra extra för att få nått särskilt coolt märke.

All hjälp tas tacksamt emot.

roggan svarade 13 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hanness

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 14:58

Kolla på ascan polar hos surspot.se. Vet inte hur den är jämfört med andra eftersom det är den enda jag testat men den håller mig varm, är smidig och är billig.

• roggan

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 15:24
    HannesS;667783 wrote:
    Kolla på ascan polar hos surspot.se. Vet inte hur den är jämfört med andra eftersom det är den enda jag testat men den håller mig varm, är smidig och är billig.

Är det Våtdräkt Ascan Polar 5/4/3mm för 1690kr du menar. Tycker det är mycket pengar men det kanske är vad det kostar om man inte vill frysa.

• hanness

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 16:28
    roggan;667787 wrote:
    Är det Våtdräkt Ascan Polar 5/4/3mm för 1690kr du menar. Tycker det är mycket pengar men det kanske är vad det kostar om man inte vill frysa.

Yes, billig är kanske inte rätt ord. Snarare prisvärd. Men har svårt att tro att du kan få en varm våtdräkt för billigare peng.

Man får se det som en investering. Min fungerar fortfarande bra och är inne på min fjärde säsong.

• roggan

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 16:50
    HannesS;667795 wrote:
    Yes, billig är kanske inte rätt ord. Snarare prisvärd. Men har svårt att tro att du kan få en varm våtdräkt för billigare peng.

Man får se det som en investering. Min fungerar fortfarande bra och är inne på min fjärde säsong.

Ja det är sant. Men måste kolla lite mera.
    Hade det bara varit våtdräkt jag ska ha hade den nog hamnat i varukorgen också med tanke på alla bra recensioner den fått.
    Men jag ska ju ha Kite,bräda,bom,sele och allt annat som hör till också. Så därför måste jag försöka hålla nere priset.
    Du ska ha tack för tipset. Kanske blir det en sån.

• hanness

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 17:05
    roggan;667797 wrote:
    Ja det är sant. Men måste kolla lite mera.
    Hade det bara varit våtdräkt jag ska ha hade den nog hamnat i varukorgen också med tanke på alla bra recensioner den fått.
    Men jag ska ju ha Kite,bräda,bom,sele och allt annat som hör till också. Så därför måste jag försöka hålla nere priset.
    Du ska ha tack för tipset. Kanske blir det en sån.

Jag köpte kite för några veckor sedan. Köpte en billig begagnad och har redan fixat en liten repa (kastade brädan med fenan ner på den för att hindra att den skulle flyga iväg) och har även kraschat den i en buske. Så ett tips är att köpa begagnad eftersom risken är att du skadar den i början när du lär dig.

• larssa

Medlem
    29 augusti, 2011 vid 18:03

Köp en bra 5/3 mm som är gjord av dubbelneopren (DL) som håller bätte. Se till att den sitter riktigt slimmad annars spelar det ingen roll hur fin dräkten är. Tro mig det är värt att lägga lite extra på en bra dräkt och slippa frysa.

• roggan

Medlem
    30 augusti, 2011 vid 18:41

En Ascan polar kommer närmaste dagarna. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA