Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Hjälp mig att hitta en surfbuss!
-
Hjälp mig att hitta en surfbuss!
fastlandsguten svarade 15 år, 6 månader sedan 18 Medlemmar · 22 Svar
-
Jag hoppar också in och håller med GetWet och Mike (Micke å Mike, Piff och Puff, Helan å halv…), trots att jag själv gärna kör VW. Jag har haft två Reänullt-bussar, fula som stryk men de är löjligt lättmekade och det har som sagt stort skåp. Om jag inte kommer ihåg fel så var det ståhöjd i den gamla grönsakstransportören. Och ja, billiga som tusan.
Men vad du än gör, köp INTE en Renault med 4-hjulsdrift. Då är skåpet mindre än Folkans och det är alltid strul med växellådorna på dem. -
Svenne;540610 wrote:Jag hoppar också in och håller med GetWet och Mike (Micke å Mike, Piff och Puff, Helan å halv…), trots att jag själv gärna kör VW. Jag har haft två Reänullt-bussar, fula som stryk men de är löjligt lättmekade och det har som sagt stort skåp. Om jag inte kommer ihåg fel så var det ståhöjd i den gamla grönsakstransportören. Och ja, billiga som tusan.
Men vad du än gör, köp INTE en Renault med 4-hjulsdrift. Då är skåpet mindre än Folkans och det är alltid strul med växellådorna på dem.Hur är det med reservdelar och förbrukning? Är det andra lådor från 98 och uppåt,verkar som dom har en tendens att strula?
-
Köp min VW transporter från 94:a.
Surfbussinredd!
Inredd med säng för två. Har lite finurliga saker som gör att man bor bra. Jag har inrett den själv och har tillbringat många år i båt så det är lite båtisnpirerade lösningar. Har rinnande vatten och kyl mm. Plats för två brädor, master, segel etc under bädden men vi laddar på fem brädor i den normalt. Då vi samtidigt skall campa slänger vi upp några på taket.
Går som en klocka och är besiktigad och klar till och med mars 2010. Den har visserligen gått långt (43.000) men den är välservad och har rullat bra i alla år. Precis innan jag köpte den servades den för 19.000 av byggfriman som hade den. Jag har underhållt den och bytt allt eftersom. Har bland annat ny katalysator och grenrör (dyra reparationer)./Staffan
-
Om inte annat var den här rätt rolig….
Logga in för att svara.