Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hjälp snowboard

• hjälp snowboard

Publicerad av metallifredd på 7 april, 2005 vid 13:26

ska t hemsedal om nån timma o behöver ett snabbt tips.
    har aldrig lyckats köra med ordentligt hälskär och undrar om mnån har nåt bra tips.
    tåskäret sitter fint men hälskäret släpper o jag sladdar i svängarna .
    svara fort så in i h-e
    har åkt en massa dar men ändå inte fått till häskäret bra..(borde tagit en lektion i början av karriären…))

putte svarade 20 år sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kaiser

Medlem
    7 april, 2005 vid 13:28

mjuka ben, men var inte rädd att sätta emot

• metallifredd

Medlem
    7 april, 2005 vid 13:33

mm men jag har fan prövat allt tycker jag… va en säsong i cham men fick inte till d ändå.
    nån sa att jag skulle (vid vänster sväng, regular) pressa bakre knät fram mot främre benet lite.
    Nån annan sa tvärtom att man skulle försöka pressa isär knäna lite för att ffå ner nos o tail..
    say what?

• danielsan

Medlem
    7 april, 2005 vid 13:47

testa att flytta fram bindningarna lite…
    bindningen går kanske i marken…

luta dig på hälarna och dra tårna uppåt…
    sväng inte för hårt (skarpt, mkt), se istället till att hålla skäret…

ha d gött i fjällen!!

• kaiser

Medlem
    7 april, 2005 vid 14:01

Slipa hälkanten grin.gif

• metallifredd

Medlem
    7 april, 2005 vid 14:03

brädan e 163, jag 179cm. brädan nyslipad men ändå sladdar jag när jag pressar på lite…

• metallifredd

Medlem
    7 april, 2005 vid 14:06

tjena
    jo jag funtar på om man inte skulle koncentrera sig mer på progressivt skär men tåsidan blir ju alltid kortare svängar på rent skär hur mkt jag än pressar så släpper d inte…
    bindningarna e iofs lite bakmonterade så man kanske skulle testa o flytta fram. har nu på bredaste stancen sen vi va på vidda. har ej testat så brett i backe men får la ta o göra d imorrn.
    hoppas på vind nästa vecka runt gbg. e svinsugen på o testa 9an…

förresten så finns d visst lutande hav…vart tror du lutfisken kommer ifrån? …

• danielsan

Medlem
    7 april, 2005 vid 14:30

Svar till:

hoppas på vind nästa vecka runt gbg. e svinsugen på o testa 9an…

förresten så finns d visst lutande hav…vart tror du lutfisken kommer ifrån? …

[/ QUOTE ]

så du har fått hem 9an nu! måste vara härligt att ha ngt som är mindre än 14kvm… du kan du ju köra i vindar upp till ca 20m/s… crazy.gif

ang lutande havet… jo, det måste ju luta, hur kunde annars vindsurfaren i Askim i förrgår driva uttåt!? tongue.gif

Vind åt folket!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2005 vid 15:08

Har själv haft liknande problem. Jag kör nu mera med ganska mycket tyngd på frambenet in i svängen och allt eftersom jag svänger går jag över med tyngden på bakbenet. Det gäller verkligen att jobba vertikalt genom svängen och flytta tyngdpunkten på kroppen. Man ska dessutom försöka vara ganska rak i ryggen så att kroppens tyngdpunkt ligger ovanför kanten på brädan.

Detta sätt fungerar för mig men det gäller verkligen att flytta tyngdpunkten genom svängen och verkligen köra med mycket tryck.

/Robert

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2005 vid 15:36

gör precis som inlägget innan fast på slutet av svängen luta dig mycket bakåt och försök nästan ställa dig på brädan bakom bakersta bindningen. får ett grymt skär och en riktig kick ur svängen när du skall byta till tåskär. tryck till lite extra och använd spänsten i brädan så flygger du över till tå.

• putte

Medlem
    7 april, 2005 vid 18:36

Mjuka ben, försök att flytta kroppsvikten, så att mer vikt kommer på ”den sida” som brädan skär fel på, antingen fram eller bak, beroende på ver det släpper.
    Pröva olika justeringar av bindningarna, många brädor är stälda så att man förväntas åka pipe, vilket ingen vettig människa gör om fjället är grymt… alltså, ställ bindningarna directional

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hjälp snowboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.