Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hjälp till att kommentera i HN!
-
Hjälp till att kommentera i HN!
Publicerad av above_the_law på 15 november, 2009 vid 11:42Kan inte någon mer gå in och skrivan KONSTRUKTIVA kommentarer på:
http://hn.se/asikter/ordetarfritt/1.639427?articleRenderMode=article_full_discussion
innan det är för sent?!
above_the_law svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Dessa möten som står omnämnt i början, vilka har deltagit i dessa och vad har sagts?
Om det är någon alls som har varit med?… -
Möten vet jag inte men det större antalet e-postmeddelanden är jag delaktig i.
-
Min första kommentar kom mycket riktigt inte med. Har gjort ett något mer balanserat försök nu…
-
sourra;588985 wrote:
Mycket bra skrivet Johan!
Jag har nu gått in på HN:s hemsida och kommenterat med signaturen “Naturvän – Därför Kitesurfar jag” enl följande (får väl se om man kommer förbi sencuren):
Tycker det är en mycket träffande och “avslöjande” insändare som Johan Hedlund presenterar!
Åter igen ser vi hur LST talar emot sig själva när de avsiktligen misstolkar de studier som finns på ämnet. De kiter som används för kitesurfing rör sig som sagt med långa svepande rörelser, inte de snabba och hastiga som har antagits kunna skrämma upp ruvande fåglar ur sina bon. Frågan är också om fåglarna ens bryr sig om snabbare rörelser på lång sikt, eftersom en mängd studier (både nya och gamla), bevisat att fåglars flyktbetéende är inlärt och inte medfött.
Dessutom håller ju kitesurfaren till ute på vattnet ca 95 procent av tiden och tillbringar så lite tid som möjligt på land. Vi behöver egentligen inte någon större area för att rigga våra kiter och entra vattnet, men ur säkerhetssynpunkt är ett större område utan träd, stenar och andra uppstickande föremål att föredra. Trängsel kan dock förekomma ute på vattnet under sommaren, vilket innebär en säkerhetsrisk för utövarna på vattnet.
Logga in för att svara.