Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp till gammal fen-box!

• Hjälp till gammal fen-box!

Publicerad av hellgren på 18 juli, 2006 vid 12:36

Tja!

Får be om ursäkt för rubriken, men vad skulle jag skriva för att ni ska förstå?

Hur som helst så letar jag efter en skruv och en ”mutter” som jag behöver för att få fast fenan på min ena bräda. Det är en lite äldre Mistral Screamer (-98 tro jag). Fenan fästs på liknande sätt som mastfoten, en fyrkantig mutter och en skruv som går igenom den. Finns det någon som har en sån skruv och mutter kvar eller vet vart jag kan få tag i det?

Om du har nått som ligger så köper jag det gärna för en billig peng, men slå mig i så fall en signal på mobilen (sms funkar också) för jag kan inte kolla internet så ofta längre. Hade vart schysst!

peace!

/Hellgren
    0730-669999

hellgren svarade 18 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • ola_p

Medlem
    18 juli, 2006 vid 12:47

Det låter som en standard us-box… skruv och mutter borde finnas att köpa i alla surfbutiker..

• hellgren

Medlem
    19 juli, 2006 vid 18:57

Ok, konstigt för när jag frågade dom på Uden här i götet så ryckte dom bara på axlarna.

Det fungerar på samma sätt som mastfoten typ, det är alltså en us-box? Hmm, låter som att jag får ringa till SP igen. Dom har väl lite bättre koll än dom på uden kanske.

• surfen

Medlem
    19 juli, 2006 vid 19:27
    hellgren wrote:
    Ok, konstigt för när jag frågade dom på Uden här i götet så ryckte dom bara på axlarna.

Det fungerar på samma sätt som mastfoten typ, det är alltså en us-box? Hmm, låter som att jag får ringa till SP igen. Dom har väl lite bättre koll än dom på uden kanske.
    Är det en sådan?
    Namn och adress så skickar jag dig det.

• the_novice

Medlem
    20 juli, 2006 vid 12:24
    hellgren wrote:

Udens har tyvärr noll koll på surfprylar…

• hellgren

Medlem
    20 juli, 2006 vid 12:36

Surfen, du är så fin så jag nästan börjar gråta.
    Skickar min adress på ett privat meddelande eller vad dom heter.

Tack så hemskt mycket alla. Tråkigt med uden, dom ligger ju så nära och bra. Finns det nån annan stans här i götet man kan vända sig?

/Hellgren

• the_novice

Medlem
    20 juli, 2006 vid 12:42

Ja, surfcompaniet i Fiskebäck drivs av surfare och lär ha det du behöver; http://www.surfcompaniet.se/

• surfen

Medlem
    20 juli, 2006 vid 13:05
    hellgren wrote:
    Surfen, du är så fin så jag nästan börjar gråta.
    Skickar min adress på ett privat meddelande eller vad dom heter.

Tack så hemskt mycket alla. Tråkigt med uden, dom ligger ju så nära och bra. Finns det nån annan stans här i götet man kan vända sig?

/Hellgren

Torka tåren, det är på väg…..

• hellgren

Medlem
    22 juli, 2006 vid 22:12

Ville bara säga tack än en gång till dig surfen! Dom var framme redan i fredags, vill du att jag ska sätta över en 20:a eller så för portot så är det bara att säga till.

Den smalare av dom passade perfekt, den andra gick inte igenom fenan. Nu ska det bara blåsa tillräckligt för att jag ska våga kasta mig ut med min screamer. Jag har ägt den sedan 2000, och nu sitter äntligen beachstarten, så pass att det nog ska gå att komma upp på den, så nu ska den ut i vattnet.

Tack för allt!

/Hellgren

• surfen

Medlem
    22 juli, 2006 vid 23:10
    hellgren wrote:
    Ville bara säga tack än en gång till dig surfen! Dom var framme redan i fredags, vill du att jag ska sätta över en 20:a eller så för portot så är det bara att säga till.

Den smalare av dom passade perfekt, den andra gick inte igenom fenan. Nu ska det bara blåsa tillräckligt för att jag ska våga kasta mig ut med min screamer. Jag har ägt den sedan 2000, och nu sitter äntligen beachstarten, så pass att det nog ska gå att komma upp på den, så nu ska den ut i vattnet.

Tack för allt!

/Hellgren

Se det som en tidig JULKLAPP,

• hellgren

Medlem
    23 juli, 2006 vid 18:58

Tack tomten! 😀

/Hellgren

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hjälp till gammal fen-box!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.