Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp till nybörjare

• rasmus_w

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 10:09
    JohanOeberg;570622 wrote:
    Aschhh… Nu tycker jag du var lite väl pessimistisk.

Jag kör på en Starboard GO -01 (L: 280 B: 83 V: 180L), 54 cm fena, och ett 7.5 segel. Klart det inte är en fjäderlätt rigg, men, kan nog sticka ut hakan och påstå att jag planar vid 5-6, kanske 4 m/s?. Den brädan tål en jävla massa, har fått kastfall då jag trott att brädan skulle vara klyvd och masten delad på två.

Så, om du vill ha en asfet bräda som inte knappt gippar alls men stadig som få, så rekomdenderar jag den.

Jag tror faktiskt inte en sekund på att du planar vid 5 m/s med den utrustningen, kanske i 6. För stor våt yta och för litet segel. Jag har en formula och 10.8 och även om jag planar extremt tidigt så vågar jag inte påstå säkert att jag planar i 4 m/s. På andra prylar brukar jag annars plana tidigt, jag var på Haga Park härom veckan och seglade 5.7 på min freewave86 när vanligast storleken verkade vara 7.5 och 110-120 liter och när de planade så planade jag så nåt vet jag ändå om tidig planing.

Däremot tror jag att du utan vidare skulle kunna ställa en 11.0 på din GO och plana riktigt tidigt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp till nybörjare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.