Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄLP! Windsurf i Goa

• HJÄLP! Windsurf i Goa

Publicerad av surfsmurf på 15 november, 2005 vid 16:10

Tja.

Finns världsbilliga resor till Goa just nu och jag vill så gärna åka. Hittar dock bottendåligt med info om windsurfing där. Vet att det finns och att det är rätt poppis men undrar över utrustning och priser. Är det bra grejer, stort utbud, försäkringar, kostar???

Skulle gärna vilja dra just dit pga en massa ndra skäl så jag undrar ej om detta är den bästa surfspotten bara om och hur den funkar. Undrar också om vågsurfing eller kite kan tänkas vara något som funkar där.

Summa sumarum: Värt att släpa med grejor (kostar minst 1200 t/r) eller är det bättre att hyra på plats?

Tacksam för all info

Smurfan

svenne svarade 19 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jps

Medlem
    15 november, 2005 vid 19:39

Tror att det finns en tråd om detta ämne som bara är en vecka eller två gammal. Kolla med sökfunktionen.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 november, 2005 vid 23:11

Vet det, men den gav föga info. Tänkte om ngn annan visste ngt

• swe131

Medlem
    16 november, 2005 vid 07:42

Utan att tveka. Ta med egna grejor. Det skulle jag göra om jag åkte dit igen.

Ta inte med småprylar då det inte blåser över 10 m/s vid den här tiden på året.
    Briser ligger varje dag på 5-10 m/s.

Perfekt glidar väder för formula eller lättvinds freestyle.
    Dyningarna kan vara rätt stora men det är mest shorebreak, så en bodyboard med fenor på fötterna är det som funkar bäst.

// Dala //

• svenne

Medlem
    22 november, 2005 vid 22:25

Har precis kommit hem från allra södraste Goa. Så här ligger det ungefär till, enligt mig dårå…

Palolem, Got damn mycket folk! Sjukt mycket israler som röker på mest hela tiden. Var säkert för några år sen magiskt men nu bara överbefolkat.

Patnem, ligger några kilometer söder om Palolem och är sååå mycket bättre. Sköna snubbar som driver restaurangerna och fortfarande billigt boende nere vid havet, runt 200-300 rupies natten (40-50 spänn). Grabbarna på Tantra Café gillar surfare och har humor. Poshy som äger stället har precis byggt klart fem nya bungalows bakom kaféet och har dessutom låsbara skåp inne i kaféet.
    Södra änden på Patnem beach har ett litet rev och där går det runt meterhöga vågor trots lätt vind. På andra sidan revet ligger ytterligare en strand som hade bättre vågor, lite högre men också mycket längre. Några snubbar paddlade runt revet och vågsurfade.
    Veckan runt fullmåne flexar tidvattnet som mest och tidigt på mornarna var det ordentliga rull vid revet som sen lugnar sig på eftermiddagen. Ofta kom det igång en lätt sjöbris runt lunch så nu under torrperioden är det som sagt stora segel som gäller om du vill plana. Det är långgrunt och mitt på stranden är det plattvatten med freeride-potential.

1 mil norr om Palolem finns en strand som är grymt läcker, heter Agonda och har klart blågrönt vatten och riktigt sjyssta vågor som säkert skulle få åtminstone godkänt av er vågnissar under en fullmånevecka. Nästan öde 4 kilometer strand som är magisk, akta Sköldpaddsnästena bara. smile.gif

Allt är äckligt billigt och trots att inköp på stränderna är tre fyra gånger så dyrt som “inne i stan” så är det fortfarande, just det, äckligt billigt.
    Ta en flygstol utan första natten på hotell dvs billigaste biljetten, ryck en taxi direkt utanför flygplatsen (ett av de få ställena med fasta priser) och åk direkt söderut och ta ett boende när du kommer fram. Åk inte tillbaka till flygplatsen förrän det verkligen är nödvändigt att åka, de stänger nämligen terminalerna och öppnar inte förrän det är dags för första flighten att checka in. Sova på trottoaren utanför – med 3000 mygg, två hundar och några vakter med Kalaschnikov som sällskap – är inte det bekvämaste. Jag lovar… wink.gif

Du ska inte heller vara rädd om prylarna om du tar med dig dem. Det finns vägar på kartan och nånstans bland groparna finns det en körbana. Vägarna ÄR dåliga och alla kör jävlar på det lilla som finns. Takräcke ska du inte räkna med och de flesta taxibilarna är små minibussar, dvs ingen stuvplats inne i kupén. Det finns större transportbilar/taxibussar att åka med, men de kostar mycket mer och finns inte på flygplatsen normalt. Tror att du måste fixa det innan på något sätt för att vara säker.

Det är ett grymt kul ställe, passa på att åka nu innan det blir för dyrt där nere då priserna stiger kraftigt runt jul/nyår.

Ska försöka pressa fram nån bild innan veckan är slut…

–S

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HJÄLP! Windsurf i Goa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.