Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjlälp med kartor…….

• Hjlälp med kartor…….

Publicerad av haegga på 17 september, 2005 vid 12:41

Har försökt att få min första körning att hamna på en karta i GPSAR, ladda kartan går, fast den kommer inte upp direkt utan man måste klicka och söka efter den via kordinaterna, laddar man sedan tracken så försvinner kartan, har nog stirrat mig blind på något eller inte läst riktigt, är det nån som haft samma problem och löst det.
    Hägga

haegga svarade 19 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • stang

Medlem
    18 september, 2005 vid 00:19

Dubbel kolla kordinaterna! Det låter som om du lagt kartan på fel kordinater.

Jag fixade till en JPG bild av ett sjökort där jag seglar, klurade ut kordinaterna i övre vänstra och undre högra hörnet fyllde i infot enligt spec i defalult.maps (tror jag att den heter) och voila plötsligt fanns det en karta i GPSAR smile.gif

• haegga

Medlem
    18 september, 2005 vid 08:56

Bara för att prova att få en bild tog jag kordinaterna från bakgrunden i GPSAR där jag laddat tracken, ingen glädje…ännu.

• haegga

Medlem
    18 september, 2005 vid 08:57

Nu funkar det…. smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hjlälp med kartor…….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.