Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hjulgnissel

• Hjulgnissel

Posted by rasmus_w on 29 maj, 2011 at 22:45

Det hörs ibland ett svagt gnisslande ljud från höger bakhjul när jag kör. Duttar jag lite lätt på bromspedalen så försvinner det men efter en stund kommer det tillbaka igen.

Först tänkte jag att det bromsen kanske ligger an, men borde det inte vara tvärtom då, att det ljudet kommer när man just bromsar och försvinner när man bromsar igen, eller av sig själv efter en stund. Dessutom brukar det väl vara skrapande ljud snarare än gnissel då. Behöver nåt hjullager smörjas eller så?

svenne replied 13 years, 7 months ago 3 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • mr-jibe

Member
    29 maj, 2011 at 22:51

Den förklaringen jag kan tänka mig är att antingen som du säger att klossen ligger mot, alternativt att det ligger ett gruskorn eller annat smått, har haft det förr 😉

• svenne

Member
    29 maj, 2011 at 22:54

Klassiskt bakbromsfel. Riv isär och gör rent, slipa gärna av ytskiktet på klossarna.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Hjulgnissel

You must be logged in to create new discussions.