Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hmm…hur ska jag göra???

• Hmm…hur ska jag göra???

Publicerad av tomp89 på 4 augusti, 2007 vid 11:51

Tjenna… Jag har en liten fråga till er som har eller har haft en slingshot bow…

Min polare undrade om jag ville köpa hans slingshot som var en bowkite och jag undrar om detta just är särskiljt klokt!!!

Vill köpa den men jag vet om den är bra… hur bra är den om man jämför med andra kiter??

Kan inte någon svara som har provat några märken och så ..det var en 14 m2

Hade:grin:

nilsson svarade 17 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • wims_lkp

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 12:55

De är bara köpa, eftersom de är av din kompis så kanske du får den billigare än av någon annan också. Du kommer inte märka någon större skilnad på olika märken om du är nybörjare ändå. Slingshot har vart med länge å gör bra grejer.

• yeeah

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 13:56

Link påstås inte vara speciellt bra, men jag har inte provat… td1 verkar ha haft problem med invertering, sett det och hört svordomarna, inte provat den heller. Har dock polare som har td1 och verkar sjukt nöjda så….

däremot så har fuel (c-kite) väl inte fått annat än bra kritik, och nya REV verkar få lyssnade kritik.

• johanw

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 15:32

@yeeah 402829 wrote:

Link påstås inte vara speciellt bra, men jag har inte provat… td1 verkar ha haft problem med invertering, sett det och hört svordomarna, inte provat den heller. Har dock polare som har td1 och verkar sjukt nöjda så….

däremot så har fuel (c-kite) väl inte fått annat än bra kritik, och nya REV verkar få lyssnade kritik.

c-kites is the shit!!

• hengo

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 22:00

@Tomp89 402818 wrote:

Min polare undrade om jag ville köpa hans slingshot som var en bowkite och jag undrar om detta just är särskiljt klokt!!!

Vill köpa den men jag vet om den är bra… hur bra är den om man jämför med andra kiter??

är det deras bow så skit i det, iaf om det är fjolårets… Satsa på en begagnad fuel från -03,-04-,-05 istället. Var nyligen en Fuel 13 -03 ute för 800kr(!!!) En kite som kan mäta sig med dagens nyproducerade C-kitar prestandamässigt…

• tomp89

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 09:49

Okey tackar då vet jag iaf lite mer hur jag sk göra

Hade Tommy:grin:

• skejtar_henke

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 11:42

Håller med.. Antingen köper du en bowkite som är lite kärring om du inte ska ha den till vågor förståss. Eller om du är man köper du en c-kite. Nu lär jag få skit för det utalandet men jag står för det…

• nilsson

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 11:54

@Tomp89 402818 wrote:

Både TD1 Och TD2, Turbo diesel, är bra drakar, tycker de som använt dem en del!

• skotten

Medlem
    5 augusti, 2007 vid 23:00

I dont agree, I tried the TD1, I thought it was horrible, and because the kite is so flat, it is very prone to inverting.

Try before you buy is my advice, go to a demo day and you will see and feel the difference from other brands.

One thing to remember is that an 800sek kite will fly into the trees and rip in exactly the same way as a 12000sek bow.

Skotten

• nilsson

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 07:16

Håller med om att det är bra att prova, men om man är ny i sporten, vet man kanske inte om en drake är bra eller ej för att testar någon timme, och det är väl tveksamt om någon kan bedöma en drake bara för man provat det någon timme? Jag kan det inte, kan bara få ett första intryck.
    Angående TD1 flög jag den hela förra året och var så nöjd att jag köpte TD2 detta året! Mvh Bengt N

• hengo

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 07:55

klart att alla kan ha olika åsikter om olika kites. en kite som är helt bedrövlig kan för en annan vara hur bra som helst. Men han ändå fått intrycket från de flesta kitare att TD1 inte är någon höjdarbow? Har själv kört den och det positiva var väl depowern men den kollapsade och inverterade ju väldigt enkelt om man misskötte sig.

• nilsson

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 08:41

@hengo 403123 wrote:

klart att alla kan ha olika åsikter om olika kites. en kite som är helt bedrövlig kan för en annan vara hur bra som helst. Men han ändå fått intrycket från de flesta kitare att TD1 inte är någon höjdarbow? Har själv kört den och det positiva var väl depowern men den kollapsade och inverterade ju väldigt enkelt om man misskötte sig.

Det enda jag vet är att vi var några stycken som förra året köpte TD1, efter åkt på flera olika märken, jag hade tex Wipika, och har valt att fortsätta använda TD1 eller 2:an, trots erbjudande att köpa andra märken billigt.
    Men tycken och smak är olika.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA