Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › högst hastighet
-
högst hastighet
Publicerad av mattias800 på 27 september, 2008 vid 16:19Hej! bara en kort fråga vad är lättast att komma upp i hög hastighet med. Kite eller vindsurf.
mattias
irieman svarade 16 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Kite snodde världsrekord från vindsurf häromveckan, så svaret är kite.
-
Mjaae, det är väl inte svaret på frågan?
Frågan var om det var lätt att komma upp i hög hastighet, inte högst hastighet. Så jag säger faktiskt vindsurf. -
Även om de inte hade snott det absoluta världsrekordet förra veckan så hade nog ändå svaret varit att det är lättast att kita fort jmf windsurf. Huruvida det är roligare däremot….
JohanC
-
Och min oerhört ovetenskapliga observation ifrån Hurghada i somras var att även om det är lätt att segla fort med kite så verkar de flesta inte göra det. Jag seglade ikapp och ifrån kitare mest hela tiden med min Freewave 86 och 5.7. Tror nån enstaka kitare höll ungefär jämna steg med mig och nån vindsurfare körde ifrån mig vid nåt enstaka tillfälle.
-
Svenne;503085 wrote:Mjaae, det är väl inte svaret på frågan?
Frågan var om det var lätt att komma upp i hög hastighet, inte högst hastighet. Så jag säger faktiskt vindsurf.du stupid om en vindsurfare och en kitesurfare står jämte varandra och startskottet går så ligger vindsurfaren alltid kvar ett par minuter innan han kommer igång! over and out
Logga in för att svara.