Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Högsta kitehoppet?

• spray

Medlem
    5 december, 2007 vid 10:51

”Im kiting… not skydiving” 😀

• bladesurfer

Medlem
    5 december, 2007 vid 11:20

hööööögt hopp från en våg.
    http://www.youtube.com/watch?v=D1mYnmLmEeQ

högt hopp från plattvatten.
    http://www.youtube.com/watch?v=BjDwlDCt6F8

• gadget

Medlem
    5 december, 2007 vid 12:46

Denna tråd stämmer oförskämt bra in på ”bohm´s” tråd om glödlampor… lol

• psychonauten

Medlem
    5 december, 2007 vid 13:27

@Oåxen 432526 wrote:

Hej hej!
    Har en kite samma hållfasthet på delarna som en fallskärm eller paraglider?

Svar nej, det är livsfarligt att hoppa/flyga högre än vad du kan trilla ner utan att slå dig. Går en lina av faller du som en sten, på en kite är det 4 eller 5 på en fallskärm eller paraglider är det betydligt fler.

Så snökiters som flyger runt i bergsslutningar med kites som paragliders är antaglien dumma eller inte rädda om livet. Var en fransk kille som bröt ryggen på det sättet, han får nöja sig med att sitta i rullstol och döma tävlingar nu för tiden.

Nån som kommer ihåg hans namn?

• psychonauten

Medlem
    5 december, 2007 vid 13:30

@sourra 432357 wrote:

Högsta hoppet med en 18 kvm som gjorts i lättvind är 5 m.

hahahahaha

• martent

Medlem
    5 december, 2007 vid 14:28

@psychonauten 432602 wrote:

hahahahaha

Jag har hört att mårtenb gjorde det högsta hoppet med en vågbräda!

• skejtar_henke

Medlem
    5 december, 2007 vid 17:40

@psychonauten 432602 wrote:

hahahahaha

Jo men det är säkert. Han tjatade som fan i alla fall att han gjort det.. hahaha vilket skämt han är.

• toby

Medlem
    5 december, 2007 vid 23:09

@MårtenT 432611 wrote:

Jag har hört att mårtenb gjorde det högsta hoppet med en vågbräda!

http://www.stage6.com/user/torbjorn/video/1699173/Surf's-up-in-Dalen

• sourra

Medlem
    5 december, 2007 vid 23:17

Eller den här bilden som Sam tog och postade:

dsc06334.jpg

• skejtar_henke

Medlem
    6 december, 2007 vid 01:56

Jag har en request. Jag vill se hugges hopp. How hi is high. Lägg upp….

• kitetarzan

Medlem
    6 december, 2007 vid 23:44

Lat oss for en stund begrunda…25m…hmm….1..2..3..8..!…8 vaningar hogt, det ar ganska hogt det. Nar jag var grabb byggde de ett 8 vaningshus i ”byn”…lange sedan. Det ar fortfarande hogst. Vi brukade aka upp med hissen och titta ner pa torget och fantisera om att hoppa darifran (vi var 8:aringar da). Eagletech, gor du ofta dessa hopp, eller stannar de pa 7:e vaningen ibland..?

Sjalv klattrade jag upp i vart hogsta olivtrad i gar (2 van, ca 6m.)och tankte att, har nagonstans borjar det bli hogt…

Men va fan, man ar val baktung.

• rogero

Medlem
    7 december, 2007 vid 07:22
    kitetarzan;432956 wrote:
    Lat oss for en stund begrunda…25m…hmm….1..2..3..8..!…8 vaningar hogt, det ar ganska hogt det. Nar jag var grabb byggde de ett 8 vaningshus i ”byn”…lange sedan. Det ar fortfarande hogst. Vi brukade aka upp med hissen och titta ner pa torget och fantisera om att hoppa darifran (vi var 8:aringar da). Eagletech, gor du ofta dessa hopp, eller stannar de pa 7:e vaningen ibland..?

Sjalv klattrade jag upp i vart hogsta olivtrad i gar (2 van, ca 6m.)och tankte att, har nagonstans borjar det bli hogt…

Men va fan, man ar val baktung.

Tja

Det är inte så lätt att mäta sina hopp om man inte har något att gå efter men om man nu har det så kan jag säga att över 20 meter har jag nog varit minst 100gr.
    Men det kanske är en lögn:wink: . Vem vet?

Vanliga hopp i bra vind ligger på ca 10-15 meter.

Men om du inte gillar höga höjder då finns det bättre sporter eller köra mer wakestyle :cool2: .

Ha en bra dag
    Mvh/Roger Örnvang
    Eagletech

• pjoter

Medlem
    7 december, 2007 vid 22:02

jag vill se ett 20m hopp. tror aldrig jag sett det faktiskt. tycker mer det ser ut som bortåt 10m när folk hoppar jätehögt. tror dom flesta hopp som görs sällan är högre än 5m (även med mindre kites än 18m2 🙂 )
    Skulle gissa att jag själv lyckats hoppa runt 10m eller nåt, å då har man lyckats tajma helt rätt och fått en extraknuff av termik.

eller så är det jag som har taskigt ögonmått.

• sourra

Medlem
    7 december, 2007 vid 22:42

För att ha något konkret att relatera till bifogar jag här en bild på när jag och en polare hoppar i ett stenbrott. Jag är nätt och jämt 180 cm och står i en sjukt het våtdräkt högst upp. Klippväggen är 17 m precis, uppmätt med lod.

• eagletech19

Medlem
    7 december, 2007 vid 23:10

Tja
    Håller med.
    Jag vet inte vad som hänt ,men hoppas att mina mått stämmer:santa: ??? Man säger att jag hoppar högt som attans och säger att jag inte har varit över deras kitar,????? så må det vara mitt eget ego som styr. I Sverige får man inte säga att man gör något som är bra:mad:
    Men det skiter jag i . Om ni gör något som är bra för sporten eller för egen del så stå upp för det.

Mvh//Roger

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Högsta kitehoppet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.