Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing höj begagnatpriserna!

• höj begagnatpriserna!

Publicerad av zaihttam på 25 april, 2004 vid 21:55

en drake eller bräda som inte ens är ett år gammal kan OMÖJLIGT ha tappat halva sitt värde såvida där inte e några svåra skador på sakerna! Detta är ju vad man ser på i stort sett alla inläggen under “säljes”. Visst är det kul med fler kiteare men det är ju ingen välgörenhet! Tänk på att marknaden styr. efterfrågan är stor nu och kommer att bli ännu större så fort det blir lite värme, med andra ord…….priserna kan gott höjas en del utan att det ska bli massa snack!

gugge svarade 20 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • patrikol

Medlem
    25 april, 2004 vid 22:01

Word men det är som sagt marknaden som styr oavsätt vad vi tycker får se vad som händer framöver. Men det brukar bli så inför sommaren.

• ian

Medlem
    25 april, 2004 vid 22:02

dudes o dudettes! hökj priserna om ni vill men vänta tills jag kittat upp mig först! wink.gif

• patrikol

Medlem
    25 april, 2004 vid 22:19

Ok då men bara du wink.gif

• stebe

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:07

Mobil-telefoner, datorer mm Inom dessa branscher sker utvecklingen snabbt och andrahandsvärdet är därefter samma sak med kites och kite-boards utvecklingen har gått rasande fort de senaste åren och jag tror just att det är marknaden som har styrt priserna så de är så låga annars hade ju folk tagit bättre betalt för sina prylar.

Det kostar att ligga på topp…

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:23

uppenbarlien är de inte värda mer…köp begaganat själva istället för nytt…varför ska nya kiteare betala dig så att du har råda att köpanya varje år?

• skutt

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:28

Håller med Stebe utvecklingen går fort därför låga beg priser , Även många KITE BUTIKER sänker ju fjolårsmoddelerna till halva priset . Köpte själv en ny Fuel 15-03 komplett i butik för 7000:- ser man till det borde en beg samma kite inte ligga på mer än 5000:- så är det tyvärr. Har själv lite 02 saker att sälja men dom får jag så lite för att det är bättre att hänga dom som prydnad på kontoret eller .
    C.C

• bohn2fly

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:35

Svar till:

en drake eller bräda som inte ens är ett år gammal kan OMÖJLIGT ha tappat halva sitt värde såvida där inte e några svåra skador på sakerna! Detta är ju vad man ser på i stort sett alla inläggen under “säljes”. Visst är det kul med fler kiteare men det är ju ingen välgörenhet! Tänk på att marknaden styr. efterfrågan är stor nu och kommer att bli ännu större så fort det blir lite värme, med andra ord…….priserna kan gott höjas en del utan att det ska bli massa snack!

[/ QUOTE ]

Jag har en fin fin Naish AR5 9.5 lite lagad med en nyinköpt Local Sprit bom. Den är din för 8500 kr grin.gif

/Peter

• stebe

Medlem
    26 april, 2004 vid 07:43

Ett tips till er med gamla FOILs liggande. Jag hade en FS Maniac -02 9m^2 bara ett år gammal och i fint skick, jag försökte sälja den för 2300 men inte ett napp. Då jag skulle på Norska fjällen under påske slängde jag för skoj skull in den på kite.no höjde priset med ett par hundralappar och tog betalt i Norska kronor. Under loppet av några dagar hade jag fem sex st som ville köpa den osedd. Jag mötte upp en kille i oslo och fick den såld. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte försökte få lite bättre betalt av Norrbaggarna. Snowkiting säsongen vara visserligen till slutet av maj där så det kan ju vara en bidragande orsak till att markandspriset verkar vara högre där.

Hej på er smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2004 vid 13:42

Livslänggd på en kite?
    de flesta kites används förmodligen ej mer än tre år
    så det är nog högst rimligt med stor värdeminskning eller?
    detta kanske planar ut när utvecklingen stagnerar men å andra sidan börjar ju nypriserna sjunka oxå. I vilket fall som helst kommer det att finnas billiga drakar…
    /metallifredd

• biorno

Medlem
    26 april, 2004 vid 13:48

Kul läsning för han som köpte din kite stebe !
    wink.gif

• nordgren

Medlem
    26 april, 2004 vid 18:15

Som sagt, det är marknaden som styr. Efterfrågan är inte större än att priserna är som de är. Bara att gilla läget.

• annas

Medlem
    26 april, 2004 vid 18:25

En fråga bara zaihttam. Var det inte du som härom veckan tyckte att alla sponsrade skulle sänka priserna… eller det var bara för att placera dig själv på kitekartan?

• brickan

Medlem
    26 april, 2004 vid 18:29

Vet inte vad folk klagar på men vill man köpa nytt så kan det ju inte vara någon överaskning att priserna sjuker rätt mycket.
    Köper man begangnade prylar under lågsäsong så kommer man undan rätt billigt ändå.

• yaqup

Medlem
    26 april, 2004 vid 18:42

Svar till:

En fråga bara zaihttam. Var det inte du som härom veckan tyckte att alla sponsrade skulle sänka priserna…

[/ QUOTE ]

anna satte faktiskt den klockrent cool.gif

• putte

Medlem
    26 april, 2004 vid 18:46

I segling räknar man med att ett segel tappar sin form rejält och har en ibland så stor försämring som 50%(!) förvånar mej inte ett skit att beg priserna ligger på ungefär halva.
    Det ska kosta att ligga på topp, och vill man inte punga ut, så finns det satans bra grejor i alla fall!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing höj begagnatpriserna!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.