Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hollandstrippen
-
Hollandstrippen
Publicerad av mattias-j på 28 april, 2012 vid 11:34Får vi nog damma av imorgon, vi blir nog ett glatt gäng :laugh:. Markus har rekat och det ser lovande ut efter vinterns flyttande av sand… Om ni kommer dit, INGEN går upp på revet. Nej, inte jag heller :santa: det är STOR fågelskådar helg…. Ville bara påminna.
faster svarade 12 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Jag har också skapat ett nytt spot namn för utsidan av Haga revet. Det heter Holland Strip Haga Park och finns att välja på GP3S. Detta för att särskilja farterna vi gör på insidan och utsidan. Det är trots allt två helt olika spots med olika potential. Kan med andra ord bli spotrekord imorgon :cool2:, för någon duktig seglare…
-
Härligt, nu har vi en anka och en strippa….jag fyller på med mer glädje i morgon i det glada gänget.
-
Proggen imorgon är bättre än när vi körde Hollandstävlingen!!!
-
Jorå jag å björna satsar på att komma ner vid 10 tiden.
7,0 va? -
Förmodligen 7,0 väder, men man vet ju aldrig med nordan…brukar ju kunna bli lite extra pulver. DMI har 11-14 i sundet från ca 12-13 och SMHI har 9-14 samma tid. Dessutom är det klarblå himmel från ca 12-16 så jag tror vi kan få känna på både 17-18 m/s imorgon.
-
Gott ….för att öka på hornlängden i pannorna yttterligare så går
C3C in och sponsar med ett “dagens kung pris”:
250 :- för dagens maxfart och 250 :- för dagens högsta avg. -
Jag hittade en påse med säkert 250 Wasa Kredit pennor i garaget, men dom sponsrar jag ÖWC med. Borde räcka till några tävlingsprotokoll…:grin:
Förresten så har det redan slagit om till nord på Haga! Inte mycket, men en liten smygare! -
Vi weed speedare hoppas på vårt än så länge rätt obeprövade speedspot Vikhög. Liten vik med sandrevlar och rätt öppen terräng med utsikt över barsebäcksverket. Det är frånlandsvind och vill det sig väl riktigt platt. Skall bli spännande och se vart det går fortast. Om nu tobhed och tuffuffe dyker upp förståss. Vi andra är inte i samma liga direkt. Och att vinden hos oss håller. 12-14m/s med byar på mer.
/Jonas
-
Lycka till nu alla!! Skall bli kul att kolla farter på gp3s ikväll.
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
-
bra prognosläsning där mattias …just nu 17-18 i byarna hoppas ni spart på krafterna till kvällen…
-
Vilken fin dag , det blev
Hoppas verkligen på 3 sådana dagar under flygar helgen
Och ett stort tack till C3C för priserna -
Jag kom, tyvärr droppade vinden för speed och när väl slalomprylarna var riggade droppade vinden mer. Men jag undrar vart är alla vindsurfare på Haga? Ett fantastiskt väder har det varit i helgen men ganska tomt på stranden och vattnet. Bättre än så här får vi det inte.
Logga in för att svara.