Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Höllviken Måndag 22/12
-
Höllviken Måndag 22/12
Publicerad av oloand på 21 december, 2008 vid 18:13Någon mer än jag som drar ut i Höllviken på måndag? Jag är där ca 12:30-13. Nordväst 13-15 m/s. Verkar vara den sista blåsiga dagen 2008…
oloand svarade 15 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Habo är alltid bra! Men… Dom har lovat klockren NV vind (315grader) kl 12 idag. Det blir till att segla rakt ut och tillbaka i Habo, samt ultra chopp… Hade det inte varit för detta så hade jag också dragit till Habo.
I Höllviken kan man segla längs kustlinjen idag och det såg platt och fint ut imorse då jag drog till jobbet.
Jag är i Höllviken kl 13! -
vad jag tänkte också. Segla längs kusten och slippa djupt vatten nu när det är så svalt.
men platt vatten i höllviken har jag aldrig sett.
sticker väl också ut vid 12 då
-
Chopp är bra 🙂 sidovind är bra, då kan man ju få med ansiktena på dem man fotar:) åk till Habo:)
-
Tror det blir tok-chopp i Habo idag och det fixar inte jag. Habo är däremot kungligt på SV – V.
Visst är det vågor i Höllviken men dom rullar in i en prydlig ordning och stora är dom aldrig.
Verkar blåsa en del så jag får nog köra hem om och hämta 4.0:an…
Kommer bli fint idag! -
gick åt pipan 4.4 överiggad extremt irriterande. Strålande solsken och varmt. Mindre segel nästa.
-
OK… Det blåste runt 21 m/s på Drogden vid 11 snåret. Måste varit tungt!
Nu är det “bara” 18 m/s… Verkar som vinden ska lätta lite senare. -
jag hade problem med 4.0 mellan 11 och 12.30 men sen klarnade det upp och vinden lättade lite, var inte lika byigt heller… jag måste säga att det var riktigt bra surfing i eftermiddags
-
Körde med 4.0 mellan kl 13.30 – 15 och det var svårt att hålla. Dessutom var vattennivån i lägsta laget för att våga fläska på närmre stranden. Givetvis var det ändå värt besväret att ge sig ut på sjön!
God Jul!
Logga in för att svara.