Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Höllviken Tisdag
-
@SUPEREXTREM 535120 wrote:
Skanör, skanör älskade skanör, blir skitbra i NV! Jag kör där imorgon em, ska bara fixa barnvakt först….
/XÄr detta ironi eller ej, så jävla svårt att genomskåda!
-
@Naish 535119 wrote:
Okej Mange, ring mig ikväll så jag vet, eller det är för mycket begärt;)
ok minime, vi hörs ikväll och styr upp en plan!
-
SUPEREXTREM;535120 wrote:Skanör, skanör älskade skanör, blir skitbra i NV! Jag kör där imorgon em, ska bara fixa barnvakt först….
/XDet är ju ett spot i världsklass på NV. Swellet har fr passage ända från Oslo-fjorden.
-
Håller på att välja vart man ska segla imorgon..
Har bara seglat ‘parkvägen’ innan och inte hamnen, funkar det verkligen på NV?
Tänkte på informationen nedan:“Skanörshamn ger bra babordssegling – men tyvärr väldigt sällan. För att stället skall fungera skall vinden vara sydväst och ingent annat (väldigt känsligt).”
bananen;535130 wrote:Det är ju ett spot i världsklass på NV. Swellet har fr passage ända från Oslo-fjorden. -
Skanör funkar på nv. KLART bästa spot på näset om du vill segla vågor i imorgon.
Ses imorgon extreme! -
Den som skrivit spotguiden har inte så bra koll…
Skanör är bäst på västsydväst-väst… inte sydväst… Nordväst ger styrbordshopp… funkar ok.. -
@superkassen 535104 wrote:
Gärna lite mera info om höllviken:
Är det bara sand, eller några stenar att se upp för?
Vart riggar man?, lä/byigt? Hur långt ut innan det blir djupt?De enda stenarna att se upp för är väl dem som båtarna ligger förtöjda i eventuellt de stenarna som de >>jävla nötterna<< glömt ta upp när de tog bort bojen (finns kanske två stycken på hela stranden så risken är väl inte stor att träffa dem)
Jättelånggrunt och ofta jättejättegrunt vid hård vind => man måste pinna nån hundra meter ut innan man har vatten över anklarna
Riggar gör man intill/framför parkeringen
Lä finns inte
Byigt i ostliga/nord ostliga vindarJäfla skit att man sitter uppe i karlshamn i veckan. hade behövt ett vårsurf!
-
superkassen;535132 wrote:Håller på att välja vart man ska segla imorgon..
Har bara seglat ‘parkvägen’ innan och inte hamnen, funkar det verkligen på NV?
Tänkte på informationen nedan:“Skanörshamn ger bra babordssegling – men tyvärr väldigt sällan. För att stället skall fungera skall vinden vara sydväst och ingent annat (väldigt känsligt).”
Shit. Bra att veta dude!
Logga in för att svara.