Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hookipa 2011-03-29
-
challgren;650936 wrote:Det är Viktor som backwindar men Brawzinho som gör tricket efter…
Ah! Challis har koll. 🙂
Blev inget fotande idag, det var alldeles för kul på nedre Kanaha. Jag hade däremot ett “Kodak moment” och svor högt efteråt att jag inte hade en kamera på vattnet. Jag hade precis börjat få upp fart och tog mig över vitvattnet från första vågen i ett set när en rejäl rackare kommer efteråt – mycket större än jag hade väntat mig. Jag börjar pumpa som bara den för att få upp fart innan jag ska över och lätt stressad över situationen ser jag en snubbe komma upp supervertikalt på vågen mitt framför mig, gör en rejäl cutback och bara försvinner iväg! Två sekunder senare skär jag av hans cutback-spår på mitten genom ett spegelblankt face som var det största hittills för min del. När jag precis har trippat över vågen ser jag allt annat i fågelperspektiv och tänkte “va fan hände där?!”. Den upplevelsen var galet bra och jag ser den om och om och om och om igen, om jag bara hade fått den på bild…
-
Fina bilder.
Sådär blir det bara i danmark cold hawaii.
Om man vill surfa nära sverige.
Fast stavanger ser ännu bättre ut.
Lista.
//soulsurfer
Kanske för stort för de flesta.. 🙁 -
Hade en dag off och var nere på södra med familjen och slöade.
Det var dock ganska bra på Kanaha när vi svängde förbi. Seg i kroppen så jag sket i det och fotade lite istället. På förmiddagen hade Hookipa varit stort och dumpande så vi tänkte dra upp till Haiku och käka och skita i att ens stanna till. Men ju närmare vi kom desto finare såg det ut och det var bara att dra fram gluggen och plåta lite innan vi drog vidare. Starboard-gänget laddade järnet med helikopter och sånt.
Idag kunde jag inte klättra ner till favorithaket nere vid stenarna så jag fick inte den där supersköna vinkeln. Ena grabben var med och han gillade att ömsom ligga på min rygg eller titta in i linsen, så det blev extra lurigt att få till det idag. But here goes…Kanaha idag. Ibland var seten mast, men oftast såg det ut så här. För övrigt svårt ställe att fota då revet är så långt ut och vågen är psykelång. Man vet liksom inte från stranden vem som är på vågen och dessutom tänkter ladda.
På Hookipa såg det däremot ut så här:
Dra rigg the Hookipa way… Lite choppigare än Björkvik men annars helt okej.
Laaaaaay down
och läpp på det
Ja, ni fattar nog hur de andra 200 bilderna är. Bottensväng, läpp, bottensväng, läpp…
Finns några extra här. -
Sista bilden på Bouj är så grym att man får gåshud! Gryyyyyyymt! Underbart, era satans lyckostar! 🙂
-
Davo;651107 wrote:Sista bilden på Bouj är så grym att man får gåshud! Gryyyyyyymt! Underbart, era satans lyckostar! 🙂
Den är riktigt mumsig. Hela den vågen från första laddet och alla svängar han fick innan den stängde är fantastisk. Killen kan sin sak.
Logga in för att svara.