Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa idag

• adde

Medlem
    14 april, 2008 vid 20:13

@Mag 458445 wrote:

Nej, Goyas nya segel är det på sista bilden. Eller prototyper rättare sagt.

det ser ju riktigt gytt ut Calle.
    /Magnus

Tror Oscar menar första bilden. (Det var nämligen en bild ute på windsurfjournal nån timme i förmiddags… På ett grönt North Ego)

• oaxen

Medlem
    14 april, 2008 vid 21:03

Hmm…

Om Oscar vill ha lite rörligt kanske den här lilla rullen kan hjälpa:
    http://www.mauiwindsurfing.net/ “Starboard photoshoot”

• oldschool

Medlem
    14 april, 2008 vid 22:56

Så hur mycket blåste det på maui igår med tanke på att vi flög runt som vantar med 4.7 på Diamond Head????????

SOUTH SWELL på G 🙂

• oscar

Medlem
    15 april, 2008 vid 06:19

@Oåxen 458471 wrote:

Hmm…

Om Oscar vill ha lite rörligt kanske den här lilla rullen kan hjälpa:
    http://www.mauiwindsurfing.net/ “Starboard photoshoot”

Japp såg det…misstänkte att det skulle ligga nåt där. Verkar vara väldigt kort luff…kanske ett nåt boxer-liknande?

Adde, vet du om man höjt bomuttaget på Naish så även vi som vill ha bommen högt kan använda dem?

• basse

Medlem
    15 april, 2008 vid 07:15

@Oscar 458505 wrote:

Adde, vet du om man höjt bomuttaget på Naish så även vi som vill ha bommen högt kan använda dem?

Är det till 2009’orna du menar så har vi inte sett några pdf’er eller så än. Men vi kan dra iväg en fråga till Naish och höra!

• philippos

Medlem
    15 april, 2008 vid 18:52

@oldschool 458497 wrote:

Så hur mycket blåste det på maui igår med tanke på att vi flög runt som vantar med 4.7 på Diamond Head????????

SOUTH SWELL på G 🙂

Verkar som att det blev minst en riktig jump session under da big photo shoot iaf. Saxat från BSM:

Still the action was hot and with 2 helicopters in the air for most of the day there was always a show going on. Robert Teritahau turned up in the afternoon and was apparently clearly on a mission to impress. Wearing a impact vest he was hanging upwind waiting for a gust for at least half an hour. When he finally got it he flew out, hit a mast high wave, stalled until he was coming down, then sheeted in for a double. Nowhere near landing it, but you have to say the guy has balls!

Gött ladd!

/ Filip

• mag

Medlem
    15 april, 2008 vid 20:06

Men Adde! han frågade ju efter den röda toppen!?!
    Kanske är Oscar färgblind???
    eller är jag helt nollad?
    Skit samma – både grönt och rött är ju snyggt!
    /Magnus

• adde

Medlem
    15 april, 2008 vid 20:14

@Koa 458399 wrote:

…igår…
    ( film-still )

@Mag 458711 wrote:

Men Adde! han frågade ju efter den röda toppen!?!
    Kanske är Oscar färgblind???
    eller är jag helt nollad?
    Skit samma – både grönt och rött är ju snyggt!
    /Magnus

[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=34455&d=1208195965[/IMG]

Röd topp i första bilden i Koa’s inlägg…

Nått nytt i sittväg? Själv har det blivit lite panton under vintern…

• koa

Medlem
    16 april, 2008 vid 07:22

…och idag var det än större…setten solit över mast -1,5 mast.
    Rätt cool för det vara ett gammalt nordost-swell på 11 fot “Hawaiian”
    som liksom blev som ett konsistent point break från middels med fin lång skuldra till kanalen varje gång. Såg ut som ett annat ställe, vissa vågor linande upp som Punta Preta.
    Vilken show!!!

• larry

Medlem
    16 april, 2008 vid 07:45
    Koa;458772 wrote:
    …och idag var det än större…setten solit över mast -1,5 mast.
    Rätt cool för det vara ett gammalt nordost-swell på 11 fot “Hawaiian”
    som liksom blev som ett konsistent point break från middels med fin lång skuldra till kanalen varje gång. Såg ut som ett annat ställe, vissa vågor linande upp som Punta Preta.
    Vilken show!!!

Vi tror dig inte förrän du postar några skärmdumpar 😉

//Larry

• jesper_b

Medlem
    16 april, 2008 vid 08:49

Skit, nordost swallen gör alla maui north-shore spot sååå mycket bättre (jämfört med de vanligare nordväst swallen). 11 fot är dessutom en idealisk storlek. Hookipa håller precis upp och är seglingsbart (ett par fot till och det dumpar hårt i kanalen även på denna riktning). Kuau klarar ju lite till men är en dröm i den riktningen….

Bilder!!!!!??????

Nu längtar jag inte alls tillbaka.

/Jesper

PS: Är det någon av er som är kvar som kan ta med en liten liten grej hem, mot betalning…. I så fall PMa mig omgående!

• poopzilla

Medlem
    16 april, 2008 vid 10:08

Här är några bilder från sena eftermiddagen. Mast +, kanalen stängde allt som oftast vilket krävde sina tribut. Något som imponerade på mig, bortsett från själva seglingen, var hur dom som tappat utrustningen simmade i strömmarna och vitvattnet för att komma ifatt den. På den timme jag satt där tyckte jag Swift och Seadi var dom som dominerade.

Thomas

• poopzilla

Medlem
    16 april, 2008 vid 10:15

Några till, hoppas ni inte blir sjösjuka av alla snea horisonter…

• p-malmkvist

Medlem
    16 april, 2008 vid 10:29

Nää fy f…n.. Nu klarar jag inge mer.. Måste åka till Maui nästa år.. Spara varje krona jag tjänar in:grin:

• emil_h

Medlem
    16 april, 2008 vid 10:37

Bra size 🙂

Sida 8 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.