Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa, snart 7 år sedan

• Hookipa, snart 7 år sedan

Publicerad av ola-h på 3 november, 2008 vid 09:46

Jag hittade en gammal bild från Maui 2002. Snart 7 år sedan. Det var min första Mauitrip och jag var liksom många andra där med sina familjer. En del var redan då minst sagt rutinerade Maui-resenärer, Jeppe, Calle, Kjelle etc. Andra som Maria, Nils, Mattias och Staffan var liksom jag noviser.

Den här bilden är rätt kul, för i den är i princip alla svenskar som var på plats (som jag känner till) representerade. Det var inte så ofta man hamnade på samma ställe, faktiskt.

hookipa14_namn.jpg

Seglingen då? Jodå, det finns en film på drygt tio minuter som visar att vi hade det rätt bra. Alla på bilden ovan är inte med på filmen, men de flesta skymtar förbi lite i alla fall. “Svenskstandarden” på vågseglingen har stigit en del sedan dess, men filmen visar att vi kunde ha minst lika kul då som nu.

http://ncm.gu.se/media/ola/Wsurf/Maui02cd.mov (54MB).

ola-h svarade 16 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mats_o

Medlem
    3 november, 2008 vid 09:53

Shit, va kul!! Skulle du bränna av samma bild idag skulle det va minst dubbelt så många med då alla idag har minst ett barn, de flesta två eller tre. Den vintern låg stenarna så perfekt som vindskydd som synes, nu ligger de under sand.

När det gäller standarden på seglingen håller jag med, har stigit ordentligt på de flesta håll. (utom möjligen min då…;-) )

• ola-h

Medlem
    3 november, 2008 vid 09:59

2002 var din andra Maui-trip, eller?

• mats_o

Medlem
    3 november, 2008 vid 10:26

Tredje rena Mauitrippen, men jag var där tidigare också när jag pluggade på Oahu. Första gången var 94 och Aloha Classic.

• petter

Medlem
    3 november, 2008 vid 14:19

Grym filmsnutt! Även jag gjorde mitt första maui besök 2002 men kom dit först i maj och då var det inte många svenskar kvar, vet inte om jag träffade på någon alls… När åkte ni hem? kändes annars som att vågorna hade ungefär samma size och frekvens som mars/april brukar erbjuda… trevligt nästan jämt!

http://secretspot.se/Maui02/

• ola-h

Medlem
    3 november, 2008 vid 19:16

Vi åkte hem i slutet av mars har jag för mig.

Skarpögda kan för övrigt notera att jag visade min taskiga känsla för feeling genom att segla med shorty – till och med ett värre trendbrott än att ha fel längd på shortsen, något jag fortfarande inte pejlat in. Kolla även in Gaastra-hängselen från 80-talet.

• danneman

Medlem
    3 november, 2008 vid 20:14

underbar film.. vilket gäng .. riktigt avundsjuk på seglingen..

• jesper_b

Medlem
    3 november, 2008 vid 21:51

Ola, Ser att du inte skrivit ut Sveas namn… /JB

• ola-h

Medlem
    3 november, 2008 vid 22:01

Oj då. Jag tror även jag missat Kjelle och Sofias lilla bebis som jag glömt namnet på. Då får vi väl också lägga till Tora och Sigge under “saknade på bilden. Frågan är om det ligger några barn i magen också. Noa, kanske?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hookipa, snart 7 år sedan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.