Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hopp 5.3 till 4.5??

• Hopp 5.3 till 4.5??

Publicerad av oscar på 26 augusti, 2005 vid 10:21

Någon som kör detta och tycker det funkar bra för vågsegling. Jag väger ca 90 kg men man vill ju ha lite soft skön kontroll när man rider också….

_alexander svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • jonatan

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 10:30

Jag kör 5.2-4.5 och tycker seglen känns ganska olika. Kanske 5.0-4.5 hade varit bättre, men det beror ju på vilka segel man har. Jag kör Ezzy 05 och väger strax under 80.

• mattap

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 10:34

kör 5,3-4,5-4,0! Funkar kanon, iof har jag ingen kontroll på vågseglingen, men det beror nog mer på mig!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 10:54

Jag väger 90 kg och har kört det upplägget, tycker att det funkar kanon. Var dock tvungen att köpa 4.0 när jag var i pozo senast.
    Jag körde med simmer crossover, de kunde jag dra skithårt i nedhal utan att seglet känndes annorlunda i hantering. Så det funkade bra med 4,5 i sverige även de dagarna de andra körde 3,5 – 4,0

Go big or go home!

• lars_k

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 11:06

Det funkar bra med 5.3-4.5-4.0-3.4 för mej. Dock skulle jag nog egentligen hellre vilja ha 5.3-4.7-4.2-3.7 när jag ändå har 4 segel i linjen. Men 3.4:an la jag lite oplanerat till i efterhand… Men med endast 3 segel tror jag helt klart på 5.3-4.5-4.0. tongue.gif

• _alexander

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 11:37

jag kör det med relativt nya segel och det funkar kalas tycker jag! väger 72pannor

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:33

Vad kör du för tamp till dina nya segel?

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:33

vad kör du för tamp till de nya seglena?

• the_novice

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:39

Har tidigare kört 5.3-4.4-3.7 (jag väger 68kg om det spelar ngn roll) och jag tyckte det blev lite veligt med segel valet ibland. Vinden är ju sällan särskilt stabil och om man tex blir överriggad med 5.3, byter till 4.4 så funkar det en liten och stund sedan får man gå tillbaks till 5.3 när vinden droppar igen osv…
    Har man då istället ett 4.7 så räcker det att ändra lite på trimmet allt eftersom vinden varierar.

Så nu kör jag 5.3-4.7-4.2-3.7 och det tycker jag funkar bättre, men det beror också lite på vad man har för passande master och brädor, jag får ofta ett favoritsegel som sedan körs oavsett vind men med väldigt olika trim…

• _alexander

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 13:36

tamp?
    om det är tamp du menar så kör jag med het vanlig tamp från vilken surfbutik confused.gif som helst nej nu blåser det och jag ska iväg och surfa laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hopp 5.3 till 4.5??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.