Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hoppa HÖÖÖGT
-
Gott mos! Det var precis det klippet jag var ute efter! Aloha =)
-
Det är inte säkert jag kan komma upp till Varberg =) Got some shit that needs to be done.
-
coooolt klipp!!!!
ser riktigt sweet ut haha!
Undra bara: när jag skickar kiten som mest så brukar den komma bakom mig så jag krachar eller så landar jag hårt. Vad kan detta bero på???. Det känns som ett nybörjar fel!!
undrar också hur man gör för att göra en kite-loop så när kl 12 som möjligt?? när jag testar brukar kiten hamna rätt lågt så det blir en riktigt snygg kraschhh!! underhållande för andra dock!:cool2:
-
@mania 423607 wrote:
Undra bara: när jag skickar kiten som mest så brukar den komma bakom mig så jag krachar eller så landar jag hårt. Vad kan detta bero på???. Det känns som ett nybörjar fel!!
Det beror allt som oftast på att du inte kantar till innan du skickar kiten. Vad som händer då är att du flyger ikapp och förbi kiten varpå den ramlar ned med leading edge framåt. Det kan undvikas genom att man 1) kantar 2) loopar kiten i ett tidigt skede eller 3) köper en Sigma som bara flyter med när man klantar sig.
Ofta när man kör överriggat så tappar man kanten och då blir det precis såhär.
-
sourra;423608 wrote:Det beror allt som oftast på att du inte kantar till innan du skickar kiten. Vad som händer då är att du flyger ikapp och förbi kiten varpå den ramlar ned med leading edge framåt. Det kan undvikas genom att man 1) kantar 2) loopar kiten i ett tidigt skede eller 3) köper en Sigma som bara flyter med när man klantar sig.
Ofta när man kör överriggat så tappar man kanten och då blir det precis såhär.
man får lyfta på hatten och tacka för infot! ska testa förslag 1) & 2) när det blir vind.
om de inte funkar så köper jag en naish! :tongue: 😀
Logga in för att svara.