Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hoppa HÖÖÖGT

• gh0st

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 23:23

Gott mos! Det var precis det klippet jag var ute efter! Aloha =)

• gh0st

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 23:24

Attans, must spread reputation. Du har en innestående =)

• sourra

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 23:46

Kan jag byta den mot en öl i Varberg?

• gh0st

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 08:33

Det är inte säkert jag kan komma upp till Varberg =) Got some shit that needs to be done.

• mania

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 12:13

coooolt klipp!!!!

ser riktigt sweet ut haha!

Undra bara: när jag skickar kiten som mest så brukar den komma bakom mig så jag krachar eller så landar jag hårt. Vad kan detta bero på???. Det känns som ett nybörjar fel!!

undrar också hur man gör för att göra en kite-loop så när kl 12 som möjligt?? när jag testar brukar kiten hamna rätt lågt så det blir en riktigt snygg kraschhh!! underhållande för andra dock!:cool2:

• sourra

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 12:21

@mania 423607 wrote:

Undra bara: när jag skickar kiten som mest så brukar den komma bakom mig så jag krachar eller så landar jag hårt. Vad kan detta bero på???. Det känns som ett nybörjar fel!!

Det beror allt som oftast på att du inte kantar till innan du skickar kiten. Vad som händer då är att du flyger ikapp och förbi kiten varpå den ramlar ned med leading edge framåt. Det kan undvikas genom att man 1) kantar 2) loopar kiten i ett tidigt skede eller 3) köper en Sigma som bara flyter med när man klantar sig.

Ofta när man kör överriggat så tappar man kanten och då blir det precis såhär.

• mania

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 12:44
    sourra;423608 wrote:
    Det beror allt som oftast på att du inte kantar till innan du skickar kiten. Vad som händer då är att du flyger ikapp och förbi kiten varpå den ramlar ned med leading edge framåt. Det kan undvikas genom att man 1) kantar 2) loopar kiten i ett tidigt skede eller 3) köper en Sigma som bara flyter med när man klantar sig.

Ofta när man kör överriggat så tappar man kanten och då blir det precis såhär.

man får lyfta på hatten och tacka för infot! ska testa förslag 1) & 2) när det blir vind.
    om de inte funkar så köper jag en naish! :tongue: 😀

• gh0st

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 13:41

Bara kötta på så sitter det snart.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hoppa HÖÖÖGT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.