Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hoppa med bowkite ?

• Hoppa med bowkite ?

Publicerad av psychonauten på 1 september, 2006 vid 11:28

Kan nån förklara hur man gör det på bästa sätt ? 🙂
    Och snälla.. skriv inte bassa bullshit som vanligt, nu alla som tycker frågan e dum.. .. 😉

nic svarade 18 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hugeo

Medlem
    1 september, 2006 vid 11:51

Kör fort som fan, max depower, dra kite upp till kl 1 sen drar du kiten till dig.

• marcel_101

Medlem
    1 september, 2006 vid 12:03

med tanke på ämnet tänkte jag att jag kan komma o slänga in en följdfråga, har inga problem att lyfta så att säga men ner e en annan sak upp går det men sen dimmper jag ner som en sten o slår halvt ihjäl mig.

när man lyft ska man fårtfarande ha full power i bomen hela tiden i luften eller släppa ut lite kraft dra till sig fullpower precis innan man landar eller osv ?

• milkman

Medlem
    1 september, 2006 vid 13:10

Marcel.
    Du ska hoppa Instincten som vanlig C-kite ungefär, när du får till poppen också så bär det verkligen iväg! :). Du sätter landningarna som vanligt också.
    Var inte rädd för att skicka kiten när du väl är uppe. Filmsnutt med lite kitehandeling för mjuka å fina landningar: http://www.kiteforum.tv/storage/videos/67fe92clipOzone,chasta.wmv

• eagletech19

Medlem
    1 september, 2006 vid 13:22

Tjenare
    Det många gör fel är att dom inte tar fram kiten när man är på väg ner.
    På väg ner så dra bommen lite upp och ner innan du landar detta gör att landningen blir mjuk.
    Kom ihåg att det är lättare att hoppa högt, då har man lite mer tid att rätta till kroppen och kiten innan du går in för landning:grin:
    Små hopp är svåra att få till bra pga att du inte hinner rätta till småfel.
    Så hoppa högt 😉
    Ha en trevlig helg
    Mvh /Roger

• marcel_101

Medlem
    1 september, 2006 vid 13:42

thank you boys =)

• nic

Medlem
    1 september, 2006 vid 14:46
    Marcel_101 wrote:
    med tanke på ämnet tänkte jag att jag kan komma o slänga in en följdfråga, har inga problem att lyfta så att säga men ner e en annan sak upp går det men sen dimmper jag ner som en sten o slår halvt ihjäl mig.

när man lyft ska man fårtfarande ha full power i bomen hela tiden i luften eller släppa ut lite kraft dra till sig fullpower precis innan man landar eller osv ?

Du behöver inte göra följande men svårt å misslyckas om du gör det.
    1 håll kiten hyfsat högt
    2 kör fort, precis så fort att du funderar på om det är hälsosamt
    2,5 du ska ha bommen längst bort och det ska tungt att dra den mot sig.
    3 välj en liten våg, dra kiten åt andra hållet några meter innan vågen
    4 sväng upp brädan mot vind/våg samtidigt som du drar bommen mot dig max, lämna jorden…
    5 håll händerna nära mitten så du inte gör några stora rörelser men ta kiten framåt (eller safe:a om du fegar å se till att kiten är rakt upp åtmisntone)

lycka till,
    nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hoppa med bowkite ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.