Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hoppade av mina linor och behöver nya.

• Hoppade av mina linor och behöver nya.

Publicerad av inka10 på 24 oktober, 2011 vid 18:53

Lyckades hoppa av en styrlina och mitt linorna på min rpm slingshot 12 och behöver nya omgående. Lasurf har slut så vet någon vart man kan vända sig för nya linor i Skåne?

sl0k svarade 13 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • plattvatten

Medlem
    24 oktober, 2011 vid 20:46

Hur gick detta till?

• pjoter

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 05:55

Är det lika långa linor på alla platser på RPM och de har standard-fastsättningar så har jag Cautionlinor hemma.

• ida_

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 06:57

http://www.nautic-surfogski.dk/ i Danmark säljer oxå Slingshot, koll om de har.

• inka10

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 09:29

Tack för svaren

Vet faktiskt inte riktigt vad som hände. Jag gjorde ett hopp i ganska hög fart landade och sjönk ner under vattnett. Helt plötsligt small det till och kiten flög iväg. Gissar att styrlinan gick först och när den sen ville loopa så gick dom andra linorna också.

Det stämmer att alla linorna skall vara lika långa med öglor på styrlinorna och knutar å mittlinorna. Det låter som om det skulle fungera med linorna du har så jag köper dom gärna av dig och provar. Vill ju inte missa det lilla som är kvar av säsongen ju.

• plattvatten

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 09:35

Bada mittlinorna gick av var? Skicka garna bild. Med tanke pa att de ar de tjockaste som produceras av alla tillverkare. Hade du knopar pa linorna som du inte brytt dig om att losa upp? Ngt stammer inte, jag har valdigt svart att tro att 3 linor gick av samtidigt, aven om du ar fet.

• inka10

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 10:21

Alla jag pratar med som vet något om RPM slingshot säger samma sak. Det skall inte hända!! Det lustiga är att jag just insett att förstörelsen är värre än jag trodde. Ena styrlinan är avslliten längst upp vid kiten och den andra nere vid bommen alldeles efter den röda strumpan. Ringen man fäste leashen i sitter kvar på leashen. Tillock med knappen somma drar depowern med är borta. Det lustiga är att det hände i lundåkra i söndags då det inte blåste särskilt hårt. Jag har tagit en bild och skall försöka posta den.

• inka10

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 10:30

hur gör man för att ladda upp en bild??

• inka10

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 10:30

ok. det gick ju.

• pjoter

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 10:49

Oj, det där ser inte bra ut…

Linor har jag som sagt hemma, även lite annat blandat smått och gott men vet inte om det finns grejer nog för att laga dina grejer. Förstår inte hundra hur det är trasigt och hur det borde se ut.

Kolla med Anders vad han har hemma så kan jag säkert komplettera så vi får ihop nåt som funkar iaf.

Hör av dig på 0708-22sjuttiosju50 så styr vi upp nåt.

• lasurf

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 11:39

Hej Ring eller maila jag har ny bom men inga linor
    mvh Anders
    lasurf@bredband.net
    0418 14109

• inka10

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 17:28

Tack Anders för grym kundservice. Problemet är löst!!! 🙂

• sl0k

Medlem
    25 oktober, 2011 vid 18:39

Att flera linor går av samtidigt är väl knappast omöjligt? Är det bra tryck och en lina brister så får ju ev övriga linor ta upp resterande kraft så. Har själv råkat ut för att dra av två st linor samtidigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hoppade av mina linor och behöver nya.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.