Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hoppas på nästa helg igen :-)
-
Tackar!! Det får nog bli ett par sådana. Förra vintersäsongen körde jag med uppklippta biltema-handskar, och dom är iofs billiga, men fungerar inte särskilt bra.
Huvan köpte jag på Surfcompaniet, men en sån borde man ju kunna hitta på fler ställen. Tror inte att det är något speciellt med Rip Curls modell, utan alla liknande borde funka lika bra. Rip Curls är däremot väldigt tunn, så man är fortfarande ganska rörlig i nacken.
/jeppo, som hoppas kunna köra i helgen utan huva och handskar.
-
Nu var det någon som blev för glad.
Från 15 SW till 1 NE.
Det är en bra början till en rejäl depression och magsår det här./Niclas
-
hakuna wrote:Nu var det någon som blev för glad.
Från 15 SW till 1 NE.
Det är en bra början till en rejäl depression och magsår det här./Niclas
Shit, det är någon som misskött sig….http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=44840
-
Boys…väderutveckling är svårbedömd i dagsläget beroende på att det är väldigt osäkert hur/var/när lågtrycket ev fördjupas samt vilken bana det tar osv…Hoppet är inte ute än. Prognosen kommer med all sannolikhet ändras några gånger till, den som lever får se hur det slutar…
-
Jeppo_F wrote:Skaffa en väst med huva. Jag kör med Rip Curls variant, och den funkar superbra! I och med västen behöver den inte sitta åt särskilt hårt i halsen, så det blir inte jobbigare att andas, och den förhindrar helt vatten i nacken, även när man blir spolad. Har kört med den både utanpå och innanför dräkten, och märker ingen större skillnad. Har använt lös huva tidigare, men kombinationen med väst är mycket, mycket bättre.
Passade på att köpa en skoteroverall på Jula när dom reades ut för 150 spänn för två veckor sedan, och det är riktigt gött! När det blir kallare känns det som man slänger på sig overallen utanpå våtdräkten och sitter i den i bilen hem, så att man slipper det överjävligt kalla ombytet efter surfet.
Som vanligt blir det väl händerna som är jobbigast. Var får man tag på dom där DaKine Cold Water Mitts-handskarna?
/jeppo
Da Kine CVM är tyvärr slut i den användbara storleken Large i alla fall. Försökte beställa via windance för ett par veckor sedan. Det skulle ta några månader innan det kom nya. Jag har CVM i Large och är mycket nöjd med dem men skulle behöva ett par till till en av mina söner. Är det någon som vet något likvärdigt? Klas
-
Jag är nöjd med mina PL vantar, har själv inte haft några problem med kramp.. Kör medium och har väl normalstora händer, brukar hamna på m/l på handskar normalt sett.
-
argulander wrote:Da Kine CVM är tyvärr slut i den användbara storleken Large i alla fall. Försökte beställa via windance för ett par veckor sedan. Det skulle ta några månader innan det kom nya. Jag har CVM i Large och är mycket nöjd med dem men skulle behöva ett par till till en av mina söner. Är det någon som vet något likvärdigt? Klas
Jag rekommenderar inte storlek large till din son ändå. Beställ två eller tre par Medium så kommer många att vilja ha dem. Jag har själv lite bredare och större händer än normalt och kör med medium. De ska ju vara tajta så att inte de slajdar runt på händerna (som de large jag hade först gjorde på mina händer).
/Niklas
Logga in för att svara.