Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hörru Jester
-
Känns som jag är lite skyldig till denna tråd men anledningen till att jag startade min kitetråd var att jag inte ville störa i Luderitztråden efter Jesters uppmaning Jag var lite allmänt intresserad och hade väl inte tänkt mig några djupare analyser med groundeffect, slungning å såntdär. Fattar inte varför trådar om kite vs vindsurfig (ja, jag tycker inte den ska postas i kiteforumet) är så tråkiga men smaken är som baken och det är helt ok. Läs dom inte då ! Vi har just nu ingen vind så då kan det gott o väl blåsa här på konfen 😀 Bättre med ett levande forum med heta/värdelösa diskussioner än “rätta” trådar med tråkiga korrekta svar.
//Björn
Om det nu är tråden jag startade ni pratar om…ser inte att den är stängd ?
-
En möjlighet är ju att flytta den urspårade tråden till Off-Topic och låta den fortsätta där?
-
Det roliga med tråden som blev stängd var att sourra inte han svara då han blev utdömd som oteknisk.Han är det verkligen inte det.
-
Som jag ser det så handlar hela den tråden handlar om att någon bedömt en sport från läktaren så jag sörjer egentligen inte att den är stängd.
Men det är klart sugigt att bli påhoppad av en person som påstår att jag “har en oförmåga att skaffa mig en teknisk utbildning”. Räcker det inte med en civilingenjörsutbildning på Chalmers och ett jobb som produktutvecklare? Eller måste man vara Tekn. Dr. för att få skriva om sin egen sport?
-
Vi vill ha dig som moderator Jester, inte sluta nu. Men det ska du ju inte heller.
-
Är ni intresserade av kite så häng på deras forum.
Jesper for President
-
Knatte
Gäst20 september, 2008 vid 11:29Ta annars diskussionen i kitedelen väl?? Det är väl bara att flytta dit och diskutera ämnet väl?? 🙂
-
sourra;501191 wrote:Som jag ser det så handlar hela den tråden handlar om att någon bedömt en sport från läktaren så jag sörjer egentligen inte att den är stängd.
Men det är klart sugigt att bli påhoppad av en person som påstår att jag “har en oförmåga att skaffa mig en teknisk utbildning”. Räcker det inte med en civilingenjörsutbildning på Chalmers och ett jobb som produktutvecklare? Eller måste man vara Tekn. Dr. för att få skriva om sin egen sport?
Jag har inget intresse av att kontrollera din utb utan jag bedömmer ditt tekniska kunnande genom ditt resonemang.. I och med att dina jämförelser innehåller snömannen, överkroppar på sprinters samt mycket annat så gissar jag att det var länge sedan du gick på chalmers och behövde bevisa någonting..
Har du läst kurser som Mekanik A eller B på chalmers eller ens fysik a eller b från gymnasiet så är det inte konstigt alls med resonemang kring moment som skapas iom att åkaren förändrar sitt läge till kite exempelvis.. Inte heller är det konstigt med skillnader i resulterande kraft på en kitebräda som färdas över väldigt grunt vatten jämfört med djupt vatten.. Samma sak när du jämför en båt med kite så missar du att båten kan svänga, och vad händer då med en vattenskidåkare som ligger på skär bakom båten??.. -
@Knatte 501214 wrote:
Ta annars diskussionen i kitedelen väl?? Det är väl bara att flytta dit och diskutera ämnet väl?? 🙂
Varför kan vi inte diskutera speed i speedforumet, varför ska det flyttas?
Speedorienterade frågor bör väl om någonstans dryftas i just forumet speed….
Fattar inte! -
getwet;501217 wrote:Varför kan vi inte diskutera speed i speedforumet, varför ska det flyttas?
Speedorienterade frågor bör väl om någonstans dryftas i just forumet speed….
Fattar inte!Håller med
Jag efterlyser hur alla parametrar samarbetar på ett snabbt windsurfingekipage, bräda, segel, fena, människan, vatten, vind och allt annat
Vågade inte ställa dessa frågor till Chris för då hade jag aldrig kommit ut på vattnet
Hans kommentar att segla i 50knots “Jag trodde att jag skulle dö” -
Jag vill bara säga att Jester gör ett kanonjobb alltid hjälpsam och saklig, fortsätt så 🙂
Det tråkiga med allt detta är att det blir en osäkerhet vilka frågor man vågar ställa utan att det ska “ta hus i helvet” Flytta tråden om det är så viktigt och alla andra som innehåller ämnen om bla kite i speedforumet, det finns några :smirk:
Jag har i alla fall bestämt mig för att inte nämna ordet kite på “fel” ställe.
//Björn
-
@Carl R 501239 wrote:
Fast tråden verkar väl öppnad igen?
verkar så,
för jag förstår inte än varför malmkvist är så upprörd över att kitarna ändrar sin position till draken(om det nu är så att dom gör det) skälva snubben har ju klarat sin tid på 500m ändå.
men det är ju det som är grejen,ta dig 500m så snabbt som möjligt me hjälp av vinden på vatten
och ja jag har också åkt vattenskidor o förstår vart du vill komma me slugningen
men det kan ju bara utföras en gång på 500m dessutom säger ju alla kitare att det inte hjälper nämnvärt, som en fällning på 100m sprint mest för sakens skull.sen sluta tjata om jester vara lr inte vara va ju tillomed dubbla :):) å kinetic inlägg
-
Jag såg att jag glömde smaileys på mitt inlägg (#7). Tog en dusch, och kom sedan på mitt misstag.. 🙂
-
Bjornen;501183 wrote:Känns som jag är lite skyldig till denna tråd men anledningen till att jag startade min kitetråd var att jag inte ville störa i Luderitztråden efter Jesters uppmaning Jag var lite allmänt intresserad och hade väl inte tänkt mig några djupare analyser med groundeffect, slungning å såntdär. Fattar inte varför trådar om kite vs vindsurfig (ja, jag tycker inte den ska postas i kiteforumet) är så tråkiga men smaken är som baken och det är helt ok. Läs dom inte då ! Vi har just nu ingen vind så då kan det gott o väl blåsa här på konfen 😀 Bättre med ett levande forum med heta/värdelösa diskussioner än “rätta” trådar med tråkiga korrekta svar.
//Björn
Om det nu är tråden jag startade ni pratar om…ser inte att den är stängd ?
Håller med!
Logga in för att svara.