Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hot Sails Maui Quad 2013!
-
Hot Sails Maui Quad 2013!
Publicerad av m-c på 8 juni, 2012 vid 10:48Nya modellen nu in action…
/Månshttp://blog.koreikura.com/mod/brblog/user_images/seaside/original/35513/seaside_1334813699_1.jpg
[ame=”http://vimeo.com/43432039″]Hot Sails Maui Testing at Ho'okipa – June 1st 2012 on Vimeo[/ame]
jesper-b svarade 12 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Stämmer, HSMs tredje 4-lattade segel i modern tid går nu att beställa.
Och visst kunde de hittat på ett knäppare namn. Kanske “Quatro”? Nej det är ju också oledigt. “Svenne” nej han använder ju redan segel som heter Quad och är dessutom extremt upptaget på några små men viktiga marknader. Kanske “Four”, det hade jag tyckt var coolt, eller ännu hellre “IV” för alla vet väl hur det uttalas på latin!
Skitsamma, jag har både specs (gissa vad det väger!) och priser för den intresserade, men tyvärr inte hunnit provsegla.
/JB
-
Jag var helt säker på att en brädlansering var på gång, för det finns väl inte brädor ännu inom Hot?
Intresseväckande rubrik. Lätta segel känns helt rätt. Inte bara fysisk vikt utan mer känsla.
-
Grejen om att lansera brädor har kommit upp många, många gånger på HSM. En gång tillverkades det faktiskt custombrädor på initiativ av Markus Boman på Surfers med stora HOT loggor all over. Det var sedan riktigt nära när Sean Ordonez arbetade med Hotsails. Det var även nära att HSM släppte en nybörjar/barnbräda när de hade de första framgångarna med Micro-seglen och riggen, det var otroligt nära när Jeff utvecklade en av Starboards första SUPar…
Och de släppte ju några löjligt fina longboards och fishar för ett par år seden, lite halvseriöst och på känn… Den 9’an är nog fortfarande en all time high vad gäller produktions long boards. FAAAAAASEN att jag sålde min sista!?
Men jag tror det dröjer ett bra tag innan det blir något seriöst från Hot i plankväg. HSM är alltför galna produktutvecklare och alltför lite affärsmänniskor. Det spelar ingen roll hur mycket business-sense det är med ett eget brädmärke när de knappt hinner med all deras tokgalna segelutveckling och numera även galna mastutveckling (mer frukter från det senaste inom väldigt kort – men när man nu gör världens lättaste serieproducerade vågsegel ska man väl för f-n ha en lika unik mast till dem….).
De har helt enkelt inget fokus eller energi för brädor just nu. Som tur finns ju dock extremt mycket annat bra. Allt ifrån de bästa cobratillverkade brädorna någonsin, till andra grymma fabrikers std-produktion, till alla nya småskaliga full custom, till hembyggen och halvproffsbyggen. Faktiskt roligare än någonsin med alla alternativ på brädfronten om du frågar mig.
/JB
Logga in för att svara.