Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hotsailsmaui 2008,5

• Hotsailsmaui 2008,5

Publicerad av jesper_b på 2 juni, 2008 vid 11:58

Detta meddelande är 100% reklam!! På sätt och vis obetald eftersom bannern som ibland dyker upp ovan inte med nödvändighet har med inlägg på forumet att göra. Whatever:

Hotsailsmaui ångar på som aldrig förr både vad gäller internationell och svensk försäljning och självklart vad gäller utvecklingen av stekheta nya balla grejor. Jag har dock haft grymmedåligt samvete i minst ett halvår för oförmågan att arrangera stekheta aftnar, uppdatera hemsidan och skicka info-brev. Ett tag tänkte jag skita helt i att uppdatera hemsidan med 2008 års prylar, det var ju ändå så pass sent. Ber om ursäkt för denna oförmåga!

Nu blev det dock en liten miniuppdatering så här nästan halvvägs in på året. Sålunda finns lite ny info om Fire, Smack med flera segel, samt bilder på årets nya frambeslag på Aeronbomen (och korrekta bomlängder!), mm på http://www.hotsailsmaui.se

Alla nya stekheta actionbilder, det fulla sortimentet med bagar, hängselar, tampar, fler bommar, mm får dock vänta till nästa uppdatering av hemsidan när 2009 års prylar släpps. Då SKA jag även fixa några sådana där glödheta ljugarkvällar, allt i naseriets tecken. Före dess kommer det dock komma lite nya nyheter vad gäller hotspots, nya produkter mm på hemsidans nyhetsdel. Helt gratis att kolla in där då och då.

Nu ska jag hem och ta en eftermiddagstur på SUPen. Ses på vattnet, oavsett vågor, vind eller bleke!

/Jesper B

PS: Calle N på bilden, ute och ställer skåpet på Torö i höstas med Fire 5.3

m-c svarade 16 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    2 juni, 2008 vid 15:39
  • calle_b

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:10

Najs, det dreglar ur mungipan! Härligt jobbat:)

En fråga, eller mer ett påstående som är intressant för mig som just är uppstigen ur ekonomsik missär:
    Smack 4.8, drömsegel för min del, går på 510 dollars på Hotsailsmaui.com-sidan.
    510 gånger en dollar (cirka 6 spänn) = 3060 SEK.
    Samma, lika härliga segel, kostar 4650 SEK på hotsailsmaui.se-sidan

Kanske för att det väger 0.1 kg mindre;)

Jag vet, det känns lite som att pruta på en rollsroyce, dvs inte något man prutar på. Men tanken slog mig som sagt i den, nu mer historiska, ekonomiska missären. Och seglet, och priserna har jag kollat länge på….

Fridens.

• alexasu

Medlem
    2 juni, 2008 vid 21:29

asså, du är väl medveten om att du måste betala både frakt, tull och moms utöver de 510 dollarna om du beställer från staterna?
    kanske blir det billigare ändå, dollarn har ju minskat stadigt den senaste tiden, men några 1600 kommer det inte handla om…

• jesper_b

Medlem
    2 juni, 2008 vid 22:52

Priserna i USA står alltid utan deras VAT (motsvarande vår moms). På Maui tror jag den ligger på 8 eller 11 procent eller nåt?

I Sverige måste man enligt lag ange priset till konsument inklusive moms. Tar man US-priserna och slår på svensk moms, svensk importtull och den högre frakten hamnar man på nästan exakt samma prisnivå (nej vi är någon hundring dyrare i Sverige). Man får dock tänka på att jag är minst ett led senare i distributionskedjan än Maui som tjänar stålar både som designer/tillverkare, distributör och affär.

Om man köper seglen på Maui och tar hem i bagaget slipper man ju dock den Svenska momsen, importtullen och det mesta av frakten – då blir det klart billigare! Således ännu en anledning att ta vägarna förbi Hotsailsmauigänget nere vid Kanaha, Maui, Hawaii!

/JB

• calle_b

Medlem
    3 juni, 2008 vid 20:20

Klart som korvspad, tackar för infon:)

Hawaii är väl egentligen ett måste “anyways”, vare sig med eller utan inköp av hotsails…

Fridens

• carrera

Medlem
    4 juni, 2008 vid 08:29

Klart man inte kan hålla sig från att ta med ett HOT med i bagaget. Iof lite
    för litet för mig men man måste ju tänka på återväxten också 😉

• m-c

Medlem
    27 juni, 2008 vid 12:09

@surfslusken 420897 wrote:

Finns bara en kass grej me Fire, dock ganska allvarlig.

Den finns inte i BLÅTT:(

Visst, men inte långt kvar till 2009 Fire, se bilden
    Nu du Surfslusken!!!

/M

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hotsailsmaui 2008,5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.