Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › hp liiiiiiish
-
hp liiiiiiish
Publicerad av metallifredd på 12 juni, 2005 vid 10:18jo jag undrar om den varianten av hp liiiish som säljes här å var verkligen håller? Det jag tycker ser lite klent ut är schacklen som e på dom.
har själv en men har inte hårdteestat den ännu. deet är en hp liiish av denna typen jag talaar om. nåra erfarenheter av att dom pajar om man e lite fet o tappar bommen?
hp liiishrambo_johnson svarade 19 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
den typen av krok (eller vad man ska kalla det) e jobbig…. den e svår att snabbt ta loss och sätta dit… bättre med denhär typen
-
jag har HP leash av den typen, lite inte på bilden där dock.. ska lägga opp en nyy
-
Svar till:
jo jag undrar om den varianten av hp liiiish som säljes här å var verkligen håller? Det jag tycker ser lite klent ut är schacklen som e på dom.
har själv en men har inte hårdteestat den ännu. deet är en hp liiish av denna typen jag talaar om. nåra erfarenheter av att dom pajar om man e lite fet o tappar bommen?
hp liiish[/ QUOTE ]
Förra årets EH-leash är av den typ du menar o det e skit. Personligen tycker jag inte att den e svår att ta av/loss men av ngn anledning löser min alltid ut från selen, antagligen för att öppnings-anordningen e så exponerad. Såg årets EH häromdagen dock o den ser jäkligt schysst ut, likt den på bohms bild, de e nog den typen jag skulle satsat på.
-
precis det jag fundera på. jag satte den runt chicken öglan och då känns det som när jag drar i leashen att den redan då öppnar sig nån mm.
om man fäster den ovanför chickenöglan dvs runt repet så blir det ju konsttig vinkel på belastningen och jag tror hela ”schacklet ” kan böjas/brytas?
får spana på o byta den där grejen.
-
typ alla HPs med den ’gamla’ shacklen har pajajt, vi har nya på lager dom som har fått sin förstörd byter vi ut.
Brickan vet att du ska ha en ny
-
om den löser ut från selen alltid e de nog inte så vettigt att ha den där. gör du mycket hp’s osv e de lagom kul att springa å hämta draken varje gång man misslyckas. EH-leashen håller klockrent för mig trots att jag kör en del wakebräda=ankare vid klotningar. EH’s och SS funkar skitbra! gör lite ont att hala in dom bara om det blåser rejält och kan skära lite om man trasslar in sig vi t ex hp’s men sånt får man väl leva med om man inte pallar mecka nått hemmaknåp..
-
Svar till:
typ alla HPs med den ’gamla’ shacklen har pajajt, vi har nya på lager dom som har fått sin förstörd byter vi ut.
Brickan vet att du ska ha en ny
[/ QUOTE ]
Och jag som trodde det pga min stenhårda körning -
Nån som vet var man kan få tag i ”feta”, ”vadderade” leachar eller blir det till o mecka själv i så fall?
-
Svar till:
Nån som vet var man kan få tag i ”feta”, ”vadderade” leachar eller blir det till o mecka själv i så fall?
[/ QUOTE ]
ev kan ja tänka mig att modda en leash för 50kr extra… kan ta en bild på deluxe utförandet…
-
köp sånt isoleringsmeck på bauhaus och trä på. hur simpelt som helst.
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Shyyyyyyysch
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Shyyyyyyysch
[/ QUOTE ]
HAHA Hugo och hans trix
Logga in för att svara.