Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hudiksvalls surfare !
-
Hudiksvalls surfare !
Publicerad av mx-iggesund på 26 augusti, 2007 vid 14:19Finns det någon i trakten som håller på nu ?
Det är kul om man är fler !/Magnus
mx-iggesund svarade 16 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Jo. Brukar vara i Hudiktrakten & segla några gånger per år. Sist var jag på Södra Dellen för en knapp månad sedan. Åker gärna till Hudik under helgerna nu i september.
Frid.
/Richard
-
Oregistrerad
Gäst27 augusti, 2007 vid 17:37Vi är några Söderhamn. Vart i Hudiktrakten kör ni? Imorgon tisdag 28/8 kör vi i Skog/Bergviken om det blir NV. Det är ett toppenställe funkar iofs bara på NV men då brukar det blåsa bra där nere.
/Pelle
-
Oregistrerad
Gäst27 augusti, 2007 vid 20:01@Miracle 409175 wrote:
Hej Pelle!
Vilken tid ungefär?
Frid.
/Richard
Kommer nog vara där vid tiotiden. Hoppas på några timmar innan jag måste hämta på dagis vid två.
Pelle
-
Det får du säkert, prognosen ser perfekt ut. Jobbar tyvärr. 🙁 I bästa fall kan jag vara där kl 16.00. Vi får se hur det blir.
Ha en bra dag!
Frid.
/Richard
-
Har inte så mycket tid nu, utan det kan bli lö em eller sö fm för min del.
Var till Dellen i lördags, det var skoj.
Första gången med sele.
Jag är riktigt nybörjare, bara så ni vet.
Har en kompis här som köpte nya grejer i år, som är lite mer ledig, men han har inget internet, så jag får vidarebefodra till honom. -
Vï har alla varit nybörjare. Jag har tyvärr seglat för lite de senste åren för att kunna utvecklas så mycket. Men jag tycker det är roligt ändå!
Just nu är inte väder prognosen för helgen direkt lysande, men det hinner ju ändra sig.
Frid,
/Richard
-
Det kan bli hyggligt på Lö em, kan kanske komma loss efter 16:00..
Hur ser det ut för er ? -
Lördag kl 15:00
Södra Sannäs i Dellen.Hur låter det, någon som kommer ?
-
Låter som en bra tid! Prognosen ser riktigt bra ut just nu. Det är nog troligt att vi ses där.
Frid.
-
Kanonkul!
Mitt telefonnummer:
070-6959464
om du har några gamla prylar du vill bli av med, så behöver jag en bom, 440-430 mast, ca 4,5m segel.
Då pratar vi nittiotal.
/magnus -
Oregistrerad
Gäst14 september, 2007 vid 13:19@Mx-Iggesund 414754 wrote:
Lördag kl 15:00
Södra Sannäs i Dellen.Hur låter det, någon som kommer ?
Kollade på kartan. Är det Norra Sannäs du menar? Södra ser ut att ligga en bit från sjön. Hur är förhållandena där med avseende på riggytor att gå i och typ av sjö. Vilka vindriktningar fungerar?
Vi som är kvar i Söderhamn(några har dragit till Varberg i helgen) åker nog till Skog på lördag om det blir NV. Om du inte varit där rekomendarar jag ett besök när NV blåser på./Pelle 070/5801069 om du vill komma i kontakt
-
Jo det är Norra Sannäs. Det är en stor badplats med sandstrand, camping och stora gräsytor. Vindriktning från väst-nordväst via nord till nordost funkar fint.
Frid,
/Richard
070-5246168 -
och så kan man köra bil ända ner i vattnet.
Gräs 10m från vattnet.
Det lär ju bli nån meter våg där. -
Jo, fast sjön brukar vara ganska stökig. Speciellt efter ett vindskifte. Då blir det intressant! En bit ut på sjön kan man ibland få så rena sett att man kan välja väg och använda dem som gipphjälp, men för vågridning så är de nog inge vidare så långt jag sett. Då är det nog Skog som gäller. Jag brukar ibland uppleva sjön som en puckelpist när det blåser rejält. 🙂
Frid.
/Richard
Logga in för att svara.