Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Hugardha eller Sharm…?
-
Hugardha eller Sharm…?
Publicerad av piloten på 4 november, 2003 vid 12:46Tjenis! Tänkte mig Egypten till mellandagarna. Vet att Hugardha och colona är det som gäller men är det nån som vet om det går att kita i sharm-el Sheik (res. stavning)?
Resorna dit är nämligen 2000 spänn billigareAlla svar tas tacksamt emot.
/andreas
lafleur svarade 20 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Är det verkligen inget som vet nåt? Börjar bli dags att beställa resa.
Alla svar på min fråga tas tacksamt emot, till och med ett fullt med svordommar från mr ramboTack
/andreas -
hum..jag var i Sharm El Sheik för några år sen, var inte inne på kite då, men det fanns ju härliga stränder såklart.MEN Det fanns ju en del korallrev..jag tror det är bättre att kita i Hurghada, dessutom är det fyllt med nyrika ryssar i Sharm El Sheik 😛
//Jeppurh
Minns inte riktigt -
Jag vill också till Hugardha i mellan dagarna, vilka flyger du med har inte hittat någon resa än. Är detnågon som kan rekomendera ett något skönt hotell nära till stranden och natliv osv…
-
Jag bokade precis 26/12- 2/01 i Hugardha… vi syns ha på dej hjälmen.
bjorn
-
åkt till Sara i safaga istället hon fixar rubbet förutom flygbiljetten till Hurgahda
perlerup@hotmail.com -
Jag ska också åka till Hurghada. Ska försöka fixa en billig resa så fort som möjligt. om jag kommer iväg innan 2 jan, så blir det 2v. Efter 2:jan så kan jag bara stanna 1v.
det finns jättebilliga resor dit via Detur!
Finns den 9/1. för 3299 + 150 för visum (Då är det ospec. men du är garanterad ett 3-stjärnigt hotell) 1v.
minst 9platser kvar sa säljaren!Två tjejkompisar ska ner den 2/1. Säljaren tipsade om att ringa kontinuerligt, chansen var visst stor att hitta billiga resor även den 2/1, fast det var fullbokat just nu… för under 4000kr inkl. boende!
-
Var i Sharm för ett år sen, tog med hela kitekittet men det blev inte mkt till utnyttjande av det, tyvärr. Det går inte att kita runt Sharm så vitt jag vet.
Åkte taxi 10-12 mil till en liten hippie- och surfby som heter Dahab, ligger nordöst om Sharm, kostade 300 spänn fram och tillbaka. Där var det bra, men det är inte värt att sitta och skaka i en liten risig bil så länge. -
Hey!
Dahab!?
Detta stället vill jag veta mer om!!
Skulle man kunna få be om en recension?Vore hygglo!
Läste lite om Hurgadha på en av aftonbladets sidor.
Inge bra där enligt dessa lögnhalsar till journalister, så.
Hur är det?
Är det en soptipp?
Är det omöjligt att ta med sig frun?
Om hon är med ska hon ha lång kjol när hon badar?
Hur dyrt/billigt är det?
Ska jag betala med Euros (vilket vissa prislistor pekar på)?Jag vill ha informatiooon…
som Torsson sjunger.
Snälla!!!/E
-
Har kompisar som varit där på dykresa. Fin dykning men sen tja resten inte så mycket mer. Verkar vara hel dött! Men kan ju vara bra vindar!
-
Beror när man är där..
Jag åker dit för att åka kita.. Kolla in http://www.colonawatersports.com/home.htm
Verkar vara riktigt bra!
Själv så åker jag dit med två söta flickor den 2/1 stannar 1v. Har ni vägarna förbi, så är det bara att skicka ett sms! Ha det så bra! Nu ska jag ut och festa! 😛
-
Ni som har varit i Hurghada! Vilka storlekar ska man ta med om man åker i slutet av februari?
/Henrik -
Åk till Hurugada, kom precis hem därifrån!
Åk till Magawish till Colonawatersportscenter. Mycket bra stränder + räddningsbåt som kan vara bra om man lyckas driva ut.. Kostar 7euro per dag att kita där.
-
jaja….jag o brorsan drar till hurghada under sportlovet…ser jävligt nice ut..hoppas att det blåser bara
-
Hallå Isak. Läste att du var i Hurghada, tänker kanske åka dit så jag har en liten fråga.
Äger de hela stranden eller? eftersom det kostade 7 euro?
MVH Tomas
Logga in för att svara.