Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Humlan is back in action

• jesper-b

Medlem
    15 juli, 2012 vid 00:31

OK, Fredagen var ju bara en liten försmak på vad som komma skall, dvs om prognoserna är någorlunda rätt. Men lördagen skulle väl inte vara något. Fika hos polare och ladda in för söndag, måndag… Upp till Fårö för lite skönt häng!

• jesper-b

Medlem
    15 juli, 2012 vid 00:36

Värst vad upp och ner det kan bli. Hur som helst så är Skalasand en vågmagnet helt i klass med Torö, dvs det behöver inte brisa mycket för att det ska rulla in surfbara knölar. Inte något megasvall direkt, men visst jag blev blöt även idag!

Nu måste jag knoppa, men fortsättning följer på denna lilla minitrip till äran av Humlans come back!

• maca

Medlem
    15 juli, 2012 vid 07:25

wtf, en bom… ajajaj, där rök wild camp Fåröstyle med pallkantsaccess o kvällsol…

• rabbit

Medlem
    15 juli, 2012 vid 17:29

Skall du åka runt till sköna spots sådär så kan du väl visa på kartan var du är? F
    För alla oss som inte kan södra sveriges våg-smultron-ställen på våra fem tår och kanske skulle vilja repetera den lilla roadtrippen som du får att låta så bra?

• fastlandsguten

Medlem
    15 juli, 2012 vid 20:30

Tar min svenne pimpade B-23 Caravell monster till södern imorgon!

• irieman

Medlem
    15 juli, 2012 vid 20:34

Jag funderar på att joina, när kommer du att vara där?

För övrigt, återigen en bra surfdag på Gotland! 5.4 blev dagens val.
    Har varit surfväder i stort sett varje dag sedan jag kom hit!

• jesper-b

Medlem
    15 juli, 2012 vid 20:55

Jag kommer vara nere på södra Gotland även i morrn (slaggar över i Humlan så klart!!!). Lite småvarning dock. 5.3 var på gränsen idag här nere, även sent på kvällen, dvs det har inte ökat på riktigt som rapporterna trott. Verkar som vinden går lite längre norrut. Dock otroligt bra vinkel – side off och rena små fina linjer. Ser inte mycket ut från land men väl i vattnet är de kalas.

Ses på vattnet!

/JB

PS: Jodå nu gungar det till lite mer i bussen och våtdräkten som hänger på tork fladdrar klart mer än för bara någon timme sedan…

• fjant

Medlem
    15 juli, 2012 vid 21:45

Så skönt att se humlan igen!! Det måste ju öka odsen för bra Torödagar i höst! 🙂 Ha det gott på Gotland!

/Mackan

• pennan

Medlem
    15 juli, 2012 vid 22:53

Tycker mig känna igen Humlan, var den möjligtvis och hälsade på surfparken i Apelviken mellan 93-99 ?:) Hade själv ett riktigt original till buss, Hubbe var namnet (ja på bussen alltså!!) 😉

5xk750.jpg

• jesper-b

Medlem
    16 juli, 2012 vid 17:36

Humlan har varit i Varberg ett otal gånger från sent 80-tal till tidigt 00-tal. Finns sååå många Humlehistorier därifrån, som när jag körde över mig själv med Humlan på grusparkeringen under ett av många vilda “wave-classic”!

Annars är jag rätt utseglad. kl 5-8 seglade jag fullpung 4.3 med side-off. Ganska smått men vinkel gör ju sååååååååå mycket. Skillanden mellan lite side-on och lite side off är otroligt stor i upplevelse. Trots ganska smått var det hyfsat enkelt att panga läpp, skvätta iväg arials och fullpung 4.3 gör ju hoppandet enkelt och högt!

8-10 blev det perfekt 4.7. Sådär perfekt drag med tryck utan att vara tungt. Jag hittade en lite underbar sektion på udden som jag lekte loss med.Sedan blev det en lite mörsigare 3e session med 5.3.

Framåt lunch hade det mojant ner, men efter ett par timmar kom vinden tillbaka, lite mer på syd (tidigare väst) men fortfarande ren sidvind. Pungade på och 4.7 hade räckt bra, dessutom började vågorna gradvis bygga. Jag var dock mer än nöjd.

Sitter på färgan hem – megatack Gotland för den här gången. Tack till för vind, alla vågor, för solen, den fantastiska naturen och inte minst tack till alla sköna människor!

/JB

• irieman

Medlem
    16 juli, 2012 vid 21:27

Jag var ju inte där klockan 05.00 som Jesper men det fanns ju kvar vind och vågor när jag kom dit som tur var 🙂 Riktigt schysst ställe!
    Säger tack till Gotland jag med, surf varenda dag hittills!

• jesper-b

Medlem
    19 juli, 2012 vid 21:37

En sista Humlanbild för denna tråd och trip. Här träffar hon ett årsbarn för första gången. Lite konstigt egentligen eftersom båda damerna jagat surf i många år!

• jesper-b

Medlem
    19 juli, 2012 vid 21:38

Varför blir de uppochner?

/JB

• oscar

Medlem
    20 juli, 2012 vid 05:47
    Jesper B;693541 wrote:
    Varför blir de uppochner?

/JB

Om du fotar med Iphone 4 och fotar med ljudknapparna kan det av ngn anledning bli så om du trycker av med höger pekfinger istället för vänster tumme om du förstår vad jag menar 😉

• rabbit

Medlem
    20 juli, 2012 vid 13:17

jag tror jag har en ny desktop-wallpaper för ett tag framöver. hmm, note to self; måste vinna lotto.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Humlan is back in action

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.