Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hundar + kite!
-
Hela garderoben full med Q-PowerLines… Byt NU!!!
(Jag älskar trötta långfärds-nissar ) -
Svar till:
(jag går även där med små bebisar och då är jag beredd att slå ihjäl en aggressiv schäfer som inte är kopplad )
[/ QUOTE ]
En aggresiv fullvuxen tysk schäffer har du ingen chans mot kompis. Trots att du skulle kanske vara lika agressiv vid det tillfället. När jag var yngre var jag medhjälpare till en man som tränar dessa hundar vid en polisstation i Opatija(kroatien) Du anar inte vad dessa hundar går för
Det enda skyddet är vapen
mvh Mirco -
Svar till:
Vore intressant om du kunde utveckla dina tankar… Jag tror mig kunna ana att du är en av de som tror att hundar har ‘rätt’ att springa lösa på Gärdet. Även om det är lagvidrigt har jag inga problem med det men hundägare ska f-n ha uppsikt över sina djur (jag går även där med små bebisar och då är jag beredd att slå ihjäl en aggressiv schäfer som inte är kopplad ).
Nej, anonym, förklara dina tankar så får vi se vad du har att komma med…
Och, visst, jag kör oftast med foils på Gärdet–iofs dålig kite PR att hamna på Expressens första sida som djurplågare men jag lovar att vovven tar mer skada en kiten då den fastnat i bridle-linorna. Och, det har inte hundägarna en aning om!!!
/J
[/ QUOTE ]
Håller med dig, det är ju hundens fel att den springer lös och inte är uppfostrad till att se upp för dina linor……
/Henrik
-
Svar till:
Ja, fyyyyyyyyy f-n…….
Jag har normalt inget emot hundar men när det gäller kite då é det andra bullar.
Vid 2 kitedemonstrationer på Gärdet blev jag attackerad av hundar på liknande sätt och då högg de i kiterna. En pudel fastnade i bridlelinorna men klarade sig, nätt o jämnt.
Jag var tvungen att bearbeta mina hatiska känslor & tog därför fram ett “dog fighting kit” (se nedan) !!! Bra vind och med en aggressiv stuntkite begav jag mig till Gärdet och höjde blodtrycket på mer ett dussin dogs, och–framförallt dess ägare som undrade vad i h..lvte jag höll på med! TRO mig att jag njöt av att fälla repliken:
“Koppla du din jycke så ska jag se till att min drake uppför sig bättre!!!”
/J
[/ QUOTE ]
Hur gammal är du?
/Henrik -
Svar till:
Svar till:
Ja, fyyyyyyyyy f-n…….
Jag har normalt inget emot hundar men när det gäller kite då é det andra bullar.
Vid 2 kitedemonstrationer på Gärdet blev jag attackerad av hundar på liknande sätt och då högg de i kiterna. En pudel fastnade i bridlelinorna men klarade sig, nätt o jämnt.
Jag var tvungen att bearbeta mina hatiska känslor & tog därför fram ett “dog fighting kit” (se nedan) !!! Bra vind och med en aggressiv stuntkite begav jag mig till Gärdet och höjde blodtrycket på mer ett dussin dogs, och–framförallt dess ägare som undrade vad i h..lvte jag höll på med! TRO mig att jag njöt av att fälla repliken:
/J
[/ QUOTE ]
Hur gammal är du?
/Henrik[/ QUOTE ]
Haha , Henrik är du vegan eller? Det är lag på koppel i detta land.
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Ja, fyyyyyyyyy f-n…….
/J
[/ QUOTE ]
Hur gammal är du?
/Henrik[/ QUOTE ]
Haha , Henrik är du vegan eller? Det är lag på koppel i detta land.
[/ QUOTE ]
Käkar du hundkött?
-
På bestkiteboarding.com så får du en ny drake, bräda även om en hund har käkat på den, spana in själv uppe i vänstra hörnet
-
Tofg alla dom roliga påhoppen slut här eller?
Måste i alla fall säga att ZEb’z åsikt e den rätta…
Koppla dom, annars får hunden skylla sej själv! -
Svar till:
Ja, fyyyyyyyyy f-n…….
/J
[/ QUOTE ]
Haha klockrent!
-
Svar till:
Tofg alla dom roliga påhoppen slut här eller?
Måste i alla fall säga att ZEb’z åsikt e den rätta…
Koppla dom, annars får hunden skylla sej själv![/ QUOTE ]
Ja hunden har ju större hjärna än dig så han fattar ju att linorna är farliga och får därför skylla sig själv!
/Henrik
PS Kitear själv så jag förstår problemet, dock inte er inställning. -
men… det måste väl ändå ligga i hundägarnas intresse och se till att hunden inte skadar sig själv(eller andra för den delen!)… ja släpper ju inte hunden lös på en trottoar om ja tror han kommer sticka ut “leka” med bilarna på gatan…eller?
-
Okej okej!!!
Jag ‘droppar’ detta nu för man kan aldrig vinna en sån här diskussion–helt enkelt för starka särintressen…
Förhoppningsvis fattade tom du att “dogfighting-kittet” var ett skämtsamt sätt att få fram en poäng… Barnsligt? Ja, kanske det, och tog du då illa upp ber jag om ursäkt!
Men, vovvar på offentlig plats skall vara i koppel av tusen anledningar. Det tror jag alla fattar!
Att du sen, Henrik, försöker insinuera att någon menat att det skulle vara jyckarnas eget fel & skuld får mig att undra över din inställning–de har naturligtvis inget med detta att göra. Hundägare har strikt ansvar av en solklar anledning!SLUT / ZEB
-
Svar till:
Okej okej!!!
Jag ‘droppar’ detta nu för man kan aldrig vinna en sån här diskussion–helt enkelt för starka särintressen…
Förhoppningsvis fattade tom du att “dogfighting-kittet” var ett skämtsamt sätt att få fram en poäng… Barnsligt? Ja, kanske det, och tog du då illa upp ber jag om ursäkt!
Men, vovvar på offentlig plats skall vara i koppel av tusen anledningar. Det tror jag alla fattar!
Att du sen, Henrik, försöker insinuera att någon menat att det skulle vara jyckarnas eget fel & skuld får mig att undra över din inställning–de har naturligtvis inget med detta att göra. Hundägare har strikt ansvar av en solklar anledning!SLUT / ZEB
[/ QUOTE ]
Med det helt rätta resonemanget bode du jaga hundägarna istället med träningsdraken, vilket ju vore helt OK.
Ditt dogfiting kit tycker jag är det inget fel på (varken skämtet eller kitet), det var bara drakattackerna som jag inte fattade att det var på skoj! Det var därför jag ansåg det fanns grund till att jag insinuerade! Och min inställning är naturligtvis att hundägarna ska hålla koll på sina vovvar.
Nog sagt, även jag droppar…..
/Henrik
Logga in för att svara.