Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Hundkrok för self launch
-
Hundkrok för self launch
Publicerad av suecocabron på 10 augusti, 2011 vid 14:07Tjenare!
Någon som vet vart man köper en sån?
regfellow svarade 13 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Kostar typ 15 kr på Biltema, och 19 på Harald Nyborg, sen kan man ju köpa i någon djuraffär också men då är det nog andra priser.. 🙂
-
Djuraffärerna tar 50-60 spänn och och det är exakt samma krok som på Biltema så… 🙂
-
På ”Hundkojan” på Eklandagatan i Götet! 😉 Dom tar 49 kr. Har hittills köpt tre stycken där eftersom jag glömt två stycken kvar nerskruvade i marken på olika surf spots 😉
-
Det är fan inget att skryta om att man lämnar hundkrokar… se till och ta bort skiten!!!
-
Gå och ta en lugnande tablett Regfellow. Det var inget skryt, jag skrev ”glömt” och det är säkert alltid nån som blir glad över att hitta en!
-
Haha. inte nog med att du inte förstår vad du gör för fel, så är du dryg oxå… antar att de som hittar dina hundkrokar blir lika glad när de hittar dina pantflaskor och brukar som du glömt.. eller bom för den delen. Inte konstigt halländarna är trötta på folk som kommer ner och har den atityden…
-
Tror att Aloha inte behöver bekymra sig så mkt for det. När jag launcha med en polare i Vallersvik såg vi från vattenet en grupp människor passera. En skruvade upp min hundkrok o snodde den en annan lyfte på kompisens väska och snodde hans som stack ut ur väskan. Allt annat lämna dom ifred….. Sick people out there….
-
Haha, sjukt!!! Jag har oxå varit med om det… tant som lugnt stannade och snodde mina karbinhakar i Skanör…
Men har ni sådana snubbar där uppe som rensar spotsen ifrån hundkrokar, så slipper åtminstone folk skada sig på dem eller att de retar upp någon markägare eller naturfantast. 🙂
-
Nää, jag är definitivt den siste att vara dryg, men som man ropar får man ju svar liksom. Ja skräp ska man absolut alltid ta med sig, det är lättare att komma ihåg, man har väl gått Mulle-skola som liten 😉 Det är klart att det är sjukt viktigt att folk har en positiv inställning till oss och våran älskade sport! Mina polare har också glömt varsin hundkrok och fått köpa nya, så varför just hundkrokar är så lätta att glömma kvar i marken vet jag inte.. Får väl sätta en liten neonflagga på dom! 🙂
-
Varför inte bara ta en IKEA påse, fylla den med sand när man kommer ner på spotten och han en kabinhake i handtaget… Vill gärna se tanter sno en sådan kass… PS IKEA påsen kostar typ 5kr
-
Kjello
Gäst13 augusti, 2011 vid 10:03Krillan82;665526 wrote:Varför inte bara ta en IKEA påse, fylla den med sand när man kommer ner på spotten och han en kabinhake i handtaget… Vill gärna se tanter sno en sådan kass… PS IKEA påsen kostar typ 5krHa ha ! handtaget kanske håller , aldrig handlat på IKEA.
men klart 10kr billigare. och stoora så man inte glömmer.Förstår att strandfolk tar bort hundkrokar (ingen hund i den), och skona andras fötter.
-
Förstår du att dom tar den när den ligger i din kiterygga och den som sitter i sanden har en relativt stor vimpel i fosfororange färg? 🙂
-
Jag kör med ett parasollankare. De får inte loss ankaret men de snor karbinhakarna, så jag har alltid en på selen.
Logga in för att svara.