Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Hur är norra Fuerteventura i januari?
-
Hur är norra Fuerteventura i januari?
Publicerad av pao på 4 december, 2005 vid 19:04Hejsan!
Har bokat resa en vecka till Fuerteventura i början av januari och hade tänkt vindsurfa dagar då det bjuds på lagom vind. Hade tänkt hyra grejor och undrar om Flag Beach är de bästa? Ska bo i Corralejo har inte surfat mer än ett par år, aldrig i vågor, finns där lämpliga spots ändå? Alla tips mottages varmt, gärna även om andra saker att hitta på när man inte surfar. Ha de fint.pakke svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Vilket bolag åker du med, pris? funderar på att sticka dit efter nyår
-
Om du inte seglat vågor och bor i Corralejo så är Flagbeach helt klar rätt ställe, unvik centret i stan. Vill du kolla (rekomederar INTE att du ger dej ut där) lite mer hardcore våg segling så åk till Cotillo på västsidan, går bussar ett gäng ggr/dag. Där är det ofta fina vågor på vintern. Vill du kolla duktiga vågsurfare och fina vågor så fins det en massa bra brejk längs hela Nort Shore, Hierro är fint nästan dagligen på vintern. Du kan oxå få rolig segling nere i Sotavento om du orkar köra ner, tar ca 1,5 tim e bil, men ring o kolla om det blåser först om du inte vill åka i onödan.
Här är en bild på Cotillos fina våg, är mkt bra tryck i den kan jag lova.
-
Ser helly underbart ut !
Surfade runt på nätet lite igår natt (jobbade nattskift)
såg ut som att teneriffa har rätt bra (bästa?) januari vindstatistik av holmarna.. ?!Finns ju även massvis med billiga resor dit nu, eller vad sägs om 1299:- ospec 1v..
Efter jul så blir det kanske lite dyrare..Webcam El medano, Teneriffa.
webcam -
Teneriffa är säkert bra de me. men jag har utvecklat en liten passion för norra Fuerte efter att tillbringat en hel del tid där, första besöket var för 11år sen! Sen att stället bara ligger 5 timmars flyg från kylan gör det ju ännu mer lockande. Som att köra Varberg-Stockholm, om an inte kör in i en snöstorm. Och så kan man ju som sagt ta sej dit riktigt billigt, fick ta i en veckas flyg dit o hem för 495 spänn den här tiden förra året. Dom pengarna räcker inte lång här hemma i julfest tider.
Här e ännu en bild på den fina El Cotillo vågen.
-
Och så här går det om man lyckas träffa läppen. Är så bra tryck i den att man flyger som en vante.
(va jag som skrev förra inlägget, vet inte varför jag inte va inloggad )
-
Jag åker med Spies från Kastrup den 5 jan, kostade knappt 3 lakan med allt.
Vad kan prylar kosta att hyra typ dag/halvdag?
Logga in för att svara.