Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hur bär man både kite å bom ?

• Hur bär man både kite å bom ?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2005 vid 19:27

Jag e lite ny på dethär med kite. Var ute idag å det blåste la sådär.
    Jag hade ingen kompis med mig (lite dumt kanske) men fick hjälp å starta av ett par andra som var där. Jag fick lite trassel på linorna, tog upp kiten på land men sen när jag skulle i igen så hade dom andra stuckit.

Nu till min fråga: Vilket är bästa sättet å ta sig ut till vattnet med kiten (om man ska göra en vattenstart), jag tog bara bommen i en hand å kiten i andra men det slutade i trassel. Ska man kanske vira linorna runt bommen å lägga ut dom när man kommit ut i vattnet? Berätta gärna hur ni bär er åt =)

tack på förhand, Oskar

mrmille svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • nils_wirell

Medlem
    8 september, 2005 vid 13:52

Oskar,
    Ingen hit att bära med sig grejerna ut i vattnet för att vattenstarta. gå ut i vattnet. Starta med hjälp från land. Om du inte har kolla på grejerna så lämna brädan vid stranden. När du har fått kolla på draken håller du den i luften och går in och hämtar brädan. Sedan kan du ju alltid starta draken själv eller drift launcha. Rekommenderas inte dock.

• sj0gren

Medlem
    15 september, 2005 vid 19:36

Ha alltid en kompis med dig! Det är nästan ett måste! Speciellt om man e nybörjare.

• mrmille

Medlem
    17 september, 2005 vid 09:04

håller med sj0gren
    men, när du är säker som fan sen så kan du testa detta
    http://www.kitefilm.com/video/selflaunching.wmv

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Hur bär man både kite å bom ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.