Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Hur bemöts kunder…?
-
Ville bara säga att jag är på Twingo:s sida!!!
Klart man ger några hundringar i rabatt och säljer seglet för 2600 istället för att inte sälja för 3000 + att man behåller en trogen kund.
Även om man tvunget inte vill ge rabatt och byta in seglet kan man framföra det på ett trevligt sätt!
-
MJunken, du är en försäljares våta dröm, dvs du köper till utsatt pris, gillar inte rabatter, tycker synd om säljaren…
Varför inte försöka pruta lite när man handlar, det gör alltid jag och det lyckas i många fall dessutom…
-
japp, är det något vi svenskar är dåliga på så är det att pruta. i många andra länder är det ofta gängse att pruta.
-
Svar till:
japp, är det något vi svenskar är dåliga på så är det att pruta. i många andra länder är det ofta gängse att pruta.
[/ QUOTE ]
Det kan ju bero på att det funkar på ett annat sätt där, speciellt i turistländer. Priserna är högre satte från början så att dom går att pruta ner och turisterna blir glada och tror dom gjort en jättebra affär!
-
Spin off, men visst kan man pruta i Sverige. En kompis mamma tryckte upp NetonNets prisex
från nätet i snoken på försäljaren på Siba (hennes man skämdes så han gick ut och satte
sig i bilen) – men då fick hon iallafall en billig DVD -
Svårt att förstå att alla som har ett sunksegel inte kan byta in det.Om alla dom 80% av kunder som har ett sunksegel skulle få byta in sitt segel (och ta ca 30% av marginalvinsten på segel mm) Så skulle butiken inte gå runt.
/Benke
Logga in för att svara.