Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur bra är egentligen vindsurfingen på Gotland?

• anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2004 vid 06:00

Svar till:

Befinner mig på ön just nu och kan bara bekräfta det tidigare skrivna, den anonyme och jag har tillbringat många timmar tillsammans främst på Ekeviken och kan bara bekräfta, det blir STORT! Det största jag seglat i längs med Sveriges kuster.

[/ QUOTE ]

Du vet lika väl som jag att när vi var unga och vackra så var Gotland nummer ett.
    Så det är inte någon nyupptäckt Ö. Utan det är bara återvunnen mark till vindsurfingen.
    Det var ju alltid en Stortävling på Tofta.
    Göran Göransson (Visby från ovan) Loggo på GWC brädorna.
    Var ju storfräsaren i Windsurfing på det glada 80 talet.
    Tror att Färjepriser och att man alltid måste boka under
    juni, juli och aug gjorde att folk svek i mordern tid.
    Sofie och hennes syrra har en massa mark i dom norra delarna
    i närheten av Fårö. Vi kanske får sätta upp en Friggebo eller en husvagn där.
    PT Cruiser

• styret

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:18

det röstar jag för, om dom dessutom sätter in färja härifrån som dom snackar om så är det ju inte mycket att tveka på.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:40

Svar till:

det röstar jag för, om dom dessutom sätter in färja härifrån som dom snackar om så är det ju inte mycket att tveka på.

[/ QUOTE ]

Du vet att på den tiden gick det en färja från Grankullavik på norra Öland.
    Vi tog den en gång och skulle surfa på Gotland.
    Men Visbys nattliv tog ut sin rätt
    PTCruiser

• styret

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:45

men det snackas ju om att en sån linje ska komma igång igen typ 2007.

• fastlandsguten

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:54

Men Ulf, vi skulle inte berätta för “dom” om de bästa platserna…:) Alla surfare är mycket välkomna, igår var det efta jobb på Tofta. Hela tre st var vi…
    Prognosen för helgen kan bli sydväst på söndagen, just nu är det hård nv vind och jag tror Ire levererar stort idag.
    Ryktet säger att Micke redan är där…
    Smuggla på färjan…ja vad säger man. Vill inte var någon moralkaka men man uppger sitt namn, personer nr, ifall något skulle hända. Pröva med Gotlänning istället för att få bättre pris och boka endast enkelbiljett. Brukar gå.

hälsar, Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2004 vid 08:04

Svar till:

[/ QUOTE ]

Kunde inte låta bli att garva när jag såg din bild.
    På Jokern

• feg

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:06

Jo, jag är medveten om orsakerna till varför man loggar vilka som åker. Försökte bara skojja lite.
    I verkligheten skulle jag aldrig våga smuggla varken personer eller föremål pga risken att “åka fast”, det är ju jag som är feg.

Tycker däremot att det låter jävligt dyrt att åka färjan, vilket är trist eftersom Gotland är så förbannat fint.
    Får väl göra som de gånger jag besökt ön tidigare, segla dit. Tyvärr kan jag inte ta päronens båt så jag får väl surfa över. smile.gif

/feg

• anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:39

Ta det lugnt bara P. Jag har givetvis spart de bästa ställena !!! Under 15 års havsöringsfiske längs kusterna har jag sett vågorna rulla både här och där. Vi tar dem när vi ses !

Och så får vi hoppas att den där hemska människan som haft vett att ta semester denna tid på året blir ordentligt spolad idag !

Uffe

• senomar

Medlem
    22 september, 2004 vid 10:04

Uffe, stort och brutalt är inte nödvändigtvis samma sak som bra. Personligen seglar jag hellre sideshore oavsett vågstorlek än onshore i mast+. Att Gotland har potential tvivlar nog ingen på, men en mer utförlig beskrivning av förhållandena på spotsen vore trevligt.
    Det finns ju sommargutar som borde ha total örnkoll på all surf/windsurf på ön…de kan ju kanske fylla på med beskrivningarna smile.gif

• mexi_

Medlem
    22 september, 2004 vid 11:08

Jag åkte med en kompis ToR 1500:- (2 personer + bil). Det är INTE dyrt om man tex jämför med bensinkostnad till V-coast. Sen går det ju att surfa i samtliga vindriktningar på ön, det tar max en timme vart du än skall om du bor runt visby. I åkte dit 20.10 på fredagen och hem 19.45 på söndagen. Resan tog 4 timmar från ingarö till visby och samma hem, och då bara 1 timmes bilkörning, sen skön slappa på båten!

• fastlandsguten

Medlem
    22 september, 2004 vid 12:59

ok. ska försöka leverera lite bilder som gör spotsen mer rättvisa. Håller med om att det är lite dyrt att åka med färjan… men men Blåser det pung i någon nordlig riktning är det helt klart värt sina pengar att åka hit. På Fårö kan du vågsurfa riktigt bra också..

• brickan

Medlem
    23 september, 2004 vid 07:25

Svar till:

[/ QUOTE ]
    Hoppas det blåser då grin.gif

• rasmus_w

Medlem
    24 september, 2004 vid 00:54

Jag ä en av dem som gjort lumpen på Gotland. En sak jag minns, speciellt från västsidan, var alla färgstarka beskrivningar av de onda pallkanterna som sög ner simmare (människor flyter, så sånt brukar iofs vara trams). Långgrunt ut till kanske nån meters djup om ens det, sen lodrätt ner till 50m+. Min spontana tanke vara att det låter som det skulle kunna bli grymma vågor, det är ju den typen av botten som gör Teahupoo till världens brutalaste våg.

Finns det nåt svenskt Teahupoo på Gotlands västsida?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur bra är egentligen vindsurfingen på Gotland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.