Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Hur byter jag bom bakbeslaget?
-
Hur byter jag bom bakbeslaget?
Publicerad av klang på 20 augusti, 2008 vid 15:41Det är daxs att sätta på ett uthalstrim. Har köpt ”ett litet kit” där ett nytt bakbeslag ingår. Det befintliga bom beslaget (local spirit pro carbon -08) sitter fast med en poppnit (ser det ut som, se bild nedan). Hur arbetar man med poppnitar och sånt, hur tar jag bort och sätter dit det nya? Någon som har bra ideer?
carl-r svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
borrade bort en sån popnit en gång.
o det gick inte helt lätt när den var i rostfrit stål och niten började snurra innan borren va igenom,
kommer tyvärr inte ihåg hur jag fick bort den till slut men tror det blev me våld -
Tack grabbar, var rädd för att det inte fanns något civiliserat sätt att plocka bort den, det är alltså våld som är lösningen åter igen… denna grymma värld vi lever i… 😉
/Robert
-
jag tycker du ska prova att borra bort den me en metallborr först
det borde/kan gå galant även fast det inte gjorde det för mig:) -
Får man fråga vad det är för ”kit” du har hittat och vart du skaffat det? Mitt
home made shit, är inne på sista versen nu. -
Syrafast är ett bra tips. Jag köpte icke syrafast skruv till fenan och även om den går ännu så är den helt brun. Bommen har jag pedantat mig med och smort in alla muttrar och den delen av rören som inte dras ut med aluminiumpasta.
-
Får man låna den här tråden och fråga ett par andra frågor om bombeslag månne?
För det första, jag har en tekknosportbom, med ett bombeslag som har 4 vanliga hål med ”streck” emellan och några ytterligare en bit ut. Den är ju inte svår att förstå, men vad är de extra hålen för? Finns det alternativa sätt att dra tampen?
Det andra är om nån har nån ritning på hemmakokat uthalstrim? ”Hur svårt kan det vara?” typ. 😉 Lite beslag å grejer finns ju på Classe.
Logga in för att svara.